اوباما: موضوع اسنودن، یکی از زمینه‌های اختلاف واشنگتن با مسکو

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، اعلام کرده است یکی از موضوعات که باعث زمینه اختلاف میان واشنگتن و مسکو شده، مسله اسنودن است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور امریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره برنامه‌های جاسوسی کشورش صحبت کرد و وعده شفافیت بیشتر در این برنامه‌ها را داد.

اوباما گفت که او تلاش خواهد کرد تا بند ۲۱۵ قانون میهن‌پرستی که به سازمان‌های اطلاعاتی امریکا اجازه گردآوری اطلاعات تلفنی از مردم امریکا را می‌دهد را اصلاح خواهد کرد.

رئیس جمهور امریکا همچنین گفته علاوه بر این اصلاحات، وب‌سایتی راه‌اندازی شده و در آن برنامه‌های تجسس و نظارت امریکا به مردم این کشور و مردم دنیا توضیح داده خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد، من فکر نمی‌کنم آقای اسنودن که اطلاعات محرمانه امریکا را افشا کرد قهرمان باشد.

اوباما همچنین با اشاره به تنش‌های اخیر بین واشنگتن و مسکو پس از لغو دیدارش با پوتین، رئیس جمهور روسیه که گفته می‌شد یکی از دلایل آن اعطای پناهندگی به اسنودن از سوی روسیه بود، گفت: «موضوع اسنودن یکی از زمینه‌های اختلاف ما با روسیه است.»

با این حال وی گفت تصمیم وی برای لغو دیدار با رئیس جمهور روسیه تنها بر سر مسئله اسنودن نبوده است، وی مسئله سوریه را یکی دیگر از زمینه‌های اختلاف دو کشور دانسته است.

وی با اشاره به اینکه در روابط امریکا با روسیه پس از فروپاشی شوروی همواره قدری تنش وجود داشته است از ولادیمیر پوتین خواست روابط دو کشور را با نگاهی به آینده تنظیم کند، نه با نگاه به گذشته.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *