اوباما بدون مجوز به سوریه حمله خواهد کرد

یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا می‌گوید باراک اوباما تصمیم خود را گرفته است حتی بدون تصویب کنگره به سوریه حمله کند.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، این مقام که نام او ذکر نشده است در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: “به هر حال، این حمله انجام خواهد شد” به همین دلیل اوباما در اظهارات اخیر خود در کاخ سفید گفت که از اختیار حمله نظامی به سوریه بدون مجوز کنگره برخوردار است.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، روز شنبه اعلام کرد برای حمله به سوریه به دنبال موافقت کنگره خواهد بود، تعطیلات تابستانی کنگره (۱۸ سنبله ) مجوز حمله به سوریه را پیگیری خواهد کرد.

رئیس جمهور امریکا گفت: “اگر چه بر این باورم که از اختیار صدور فرمان حمله بدون مجوز ویژه کنگره برخوردار هستم، اما می‌دانم که اگر این مسیر را طی کنیم، کشور قدرتمندتر و اقدام‌های ما نیز حتی تاثیر‌گذارتر خواهد بود.”

این مقام ارشد وزارت خارجه امریکا گفت تصمیم اوباما برای گرفتن مجوز کنگره موجب تعجب اعضای شورای امنیت ملی این کشور شده است، اما درخواست رئیس جمهور امریکا برای گرفتن رای کنگره تغییر در تصمیم اولیه او ایجاد نکرده و تنها این حمله را به تاخیر انداخته است.

جان کری، وزیر خارجه امریکا، روز یک‌شنبه (۱۰ سنبله) در پاسخ به پرسشی درباره واکنش اوباما به مخالفت کنگره با حمله به سوریه گفت: “رئیس جمهور تصمیم خود را گرفته است.”

وی گفت: من فکر می‌کنم رئیس جمهور تصمیم هوشمندانه‌ای گرفته است، او برای ایجاد امپراتوری ریاست جمهوری تلاش نمی‌کند، من بر این باورم که در نهایت کنگره آن‌چه درست است را انجام خواهد داد.

در همین حال، اوباما تلاش می‌کند حمایت نمایندگان کنگره و سناتورها را برای حمله به سوریه جلب کند، وی روز دوشنبه سناتور جان مک‌کین را به کاخ سفید دعوت کرد تا به دولت این کشور درباره موضوع مداخله نظامی امریکا در سوریه کمک کند.

در پی این دیدار، سناتور مک‌کین گفت رای مخالف کنگره به مداخله نظامی در سوریه “فاجعه‌بار” خواهد بود.

در همین حال، کشتی‌های جنگی امریکا همچنان در شرق مدیترانه مسقر هستند و برای آغاز حمله موشکی به اهداف مورد نظر در سوریه آماده‌اند.

کنگره امریکا از روز یک‌شنبه مجموعه‌ای از نشست‌ها را آغاز کرده و انتظار می‌رود تا چند روز دیگر و تا پایان تعطیلات تابستانی کنگره ادامه یابد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *