اهدای گل به سربازان خط‌مقدم جنگ در بغلان

شماری از فعالان مدنی ولایت بغلان با رفتن به خط نخست نبرد برای سربازانی‌که در حال نبرد با طالبان مسلح هستند؛ گل‌های گردن اهدا کردند.

نوید شکورزاده یک‌تن از فعالان مدنی بغلان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه هدف از این کار را حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی خواند و از مبارزه نیروهای امنیتی در برابر هراس‌افگنی قدردانی نمود.

در حالی نیروهای امنیتی از سوی شهروندان پلخمری با اهدای گل‌های گردن تشویق و پشتیبانی می‌شوند که در دو هفته اخیر این نیروها مصروف نبردهای سنگین با طالبان مسلح در بخش‌هایی از این ولایت هستند.

با این حال، جنرال اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس بغلان که در این برنامه حمایتی حضور داشت؛ از ین اقدام فعالان مدنی بغلان قدردانی کرد و تعهد سپرد که بخاطر حفظ آرامش مردمان این ولایت تلاش‌های جدی انجام خواهد داد.

فرمانده پولیس بغلان گفت، هم اکنون عملیات پاکسازی در منطقه بالادوری شهر پلخمری ادامه دارد و تلاش دارند برای تأمین امنیت شاهراه پلخمری – کندز؛ پوسته‌های امنیتی افراز و از نفوذ طالبان مسلح به نزدیکی شاهراه جلوگیری نمایند.

این مقام امنیتی بغلان از مردم خواست نیروهای امنیتی را در عقب زدن تحرکات طالبان مسلح همکاری کنند و نگذارند که ناامنی‌ها از آنان قربانی بگیرد.

گفته می‌شود پس از آغاز درگیری‌ها در سال جدید، ده‌ها خانواده از منطقه بالادوری شهر پلخمری بیجا شده و بسیاری از خانه‌های مردم در این منطقه ویران گردیده است.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *