انتقام پاکستان از آمریکا

مقام‌های پاکستانی تصمیم دارند تا پس از این مسیر ارسال تجهیزات و مواد غذایی سربازان آمریکایی را از خاک این کشور به افغانستان مسدود کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از اسپوتنیک، این تصمیم پس از تنش‌های دیپلماتیک میان اسلام آباد و واشنگتن مطرح شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اول جنوری سال جاری، ضمن “بیهوده” خواندن حمایت واشنگتن از اسلام‌آباد از تغییر سیاست دولت خود در قبال ادامه کمک مالی به پاکستان خبر داده بود و پاکستان را متهم کرده که با وجود دریافت میلیاردها دالر کمک مالی از آمریکا، به “مهد و مأمن تروریست‌ها” تبدیل شده و مانع اصلی بر ثبات اوضاع در افغانستان است.

روز پنجشنبه، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده ارسال کمک‌های نظامی به پاکستان را به حالت تعلیق در می‌آورد مگر آنکه این کشور با شبه‌نظامیان مقابله کند.

روزنامه نیشن پاکستان از قول مقام‌های ارشد در وزارت خارجه این کشور نوشت، اسلام آباد در حال بررسی انسداد مسیر ارسال مایحتاج نظامی و سایر تجیهزات برای نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان از طریق خاک پاکستان است و البته هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

این روزنامه همچنین اضافه کرد، این اقدام از سوی مقام‌های اسلام آباد در واکنش به اقدامات دیپلماتیک گرفته شده از سوی آمریکاست.

روابط میان آمریکا و پاکستان طی ماه‌های اخیر به شدت دچار تنش شده و کاخ سفید قصد دارد پاکستان را مقصر شکست خود در جنگ افغانستان بداند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *