انتقال تجهیزات نظامی امریکا در کویت و پایان ماموریت جنگی ناتو در افغانستان

مقام‌های امریکایی می‌گویند که برخی از تجهیزات و جنگ‌افزارشان در افغانستان را جمع‌آوری نموده و برای استفاده در جنگ در برابر داعش به کویت انتقال میدهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال روین مسئول انتقال تجهیزات نظامی امریکا میگوید: این کشور از ماه جون تاکنون مصروف انتقال تجهیزاتش از افغانستان است و این تجهیزات به کویت فرستاده خواهند شد تا در برابر حمله‌های احتمالی تندروان گروه داعش استفاده شوند.

به گفتۀ جنرال روین، این تجهیزات ۳۱۰۰ تانک زرهی و دیگر جنگ ‌افزارها خواهد بود که احتمالن در برابر داعش استفاده خواهند شد.

وی در مورد این‌ که چقدر ازین تجهیزات در اختیار نیروهای امنیتی افغان قرار داده خواهد شد یا خیر، چیزی نگفته اما یادآور شده‌ است که فرمان‌دهی ارتش امریکا در مورد این‌ که چقدر آن به کویت و تا چه اندازه از این جنگ‌افزارها به امریکا انتقال گردد، تصمیم خواهد گرفت.

از سویی، خبرگزاری ایتارتاس روسیه گزارش میدهد که واشنگتن بخشی از تجهیزات نظامی‌اش را به اوکراین کمک خواهد کرد.

مقام‌ها در حکومت افغانستان به ایتارتاس از مخالفت شدید کابل با این اقدام واشنگتن یاد کرده گفته‌اند که این موضوع در سفر آیندۀ رییس جمهور غنی به امریکا، با همتای امریکایی‌اش در میان گذاشته خواهد شد.

چندی پیش گزارش‌هایی از فروش تجهیزات نظامی امریکا به پاکستان نیز به نشر رسیده بود که واکنش شدید حکومت افغانستان را برانگیخت.

اما واشنگتن به خاطر کمک دوامدار به افغانستان و حمایت از نیروهای افغان تعهد کرده و پیش ازین نیز گفته بود که قسمتی از تجهیزات نیروهایش را در اختیار افغانستان قرار خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *