انتقاد کری از آسیا درباره دموکراسی و حقوق بشر

جان کری، وزیر امور خارجه امریکا، روز چهارشنبه با تاکید بر اولویت امریکا بر آسیا و اقیانوسیه، از کشورهای آسیای به ویژه چین درباره واپسگرایی در زمینه دموکراسی و حقوق بشر انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کری در سفری دوره ای به آسیا در چهارچوب دیپلماسی امریکا به منظور متعادل کردن سیاست این کشور در آسیا، از کشورهای افغانستان، میانمار، استرالیا و جزایر سلیمان دیدار کرده است.

با وجود این، سفر دوره ای وزیر امور خارجه امریکا به آسیا تحت الشعاع بحران های بین المللی در غزه، عراق و اوکراین واقع شده است.

کری در سخنرانی در ایست وست سنتر در هونولولو اعلام کرد: ما می دانیم که امنیت و موفقیت امریکا به طور تنگاتنگی با آسیا و اقیانوسیه در ارتباط است.

کری افزود: برای این است که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در سال ۲۰۰۹ آسیا را از اولویت های سیاست خارجی امریکا قرار داده است و به همین دلیل است که وی دو چندان کردن تلاش ها را در منطقه آسیا در جریان دو سال و نیم آینده خواستار شده است.

کری چهار اولویت واشنگتن را در آسیا رشد اقتصادی، انقلاب انرژی و تغییرات آب و هوایی، همکاری های امنیتی منطقه ای و تقویت جوامع مدنی عنوان کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *