انتقاد شدید سیگار از عملکرد امریکا برای مبارزه با فساد در افغانستان

اداره بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، فساد گسترده را عامل ناکامی بازسازی در افغانستان دانسته و گفته است که این پدیده باعث شده است تا امکانات مالی در اختیار مخالفان مسلح قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در گزارش تازه سیگار تحت عنوان «فساد در جنگ؛ درسهایی از تجربه امریکا در افغانستان» که در صفحه فیس بوک آن به نشر رسیده؛ آمده است که فساد گسترده در نهادهای افغانستان؛ تلاش‌ ها برای بازسازی این کشور را تحت شعاع قرار داده است.

این نهاد از امریکا به عنوان بزرگترین کمک کننده افغانستان، خواسته تا مبارزه با فساد را در اولویت کارهایش در افغانستان قرار دهد.

در این گزارش آمده است که میلیاردها دالر پول امریکا در اقتصاد افغانستان، نتوانست گستردگی مشکل فساد در کشور را به موقع تشخیص دهد و به رشد فساد در افغانستان کمک کرده است.

سیگار با انتقاد از کارکرد امریکا در مبارزه با فساد، گفته است که این کشور باید مبارزه با فساد را یکی از اصلی ‌ترین ماموریت ‌های خود پس از سقوط طالبان مسلح در افغانستان قرار می ‌داد.

در بخشی از گزارش، سیاست ‌ها و عملکردهای امریکا را تا حدودی در رشد فساد در افغانستان تعیین کننده دانسته شده است.

در نتیجه ‌گیری گزارش نیز آمده است که فساد همچنان یک چالش بزرگ در برابر امنیت، ثبات سیاسی و توسعه در افغانستان باقی مانده است.

این گزارش در حالی نشر می شود که هم اکنون فساد یکی از چالش های عمده دولت بوده و معلوم نیست که کابل با چه دستاوردی در این زمینه در نشست بروکسل اشتراک خواهد کرد؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *