انتقاد تند جنرال دوستم از رئیس جمهور و رئیس اجرایی کشور

سترجنرال عبدالرشید دوستم «معاون اول ریاست جمهوری» افغانستان از مسئولان ارشد حکومت وحدت ملی به شدت انتقاد کرده و رئیس جمهوری غنی را فرد قوم گرا و دکتور عبدالله عبدالله را شخص ناتوان خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معاون اول ریاست جمهوری پس از ترک ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب در جمعی از مقامات امنیتی و متنفذین قومی در شهر شبرغان ولایت جوزجان صحبت کرده است.

آقای دوستم در این نشست رهبران حکومت وحدت ملی را به ناکاره‌گی و قوم‌گرایی متهم کرد.

جنرال دوستم گفت که برای رئیس‌جمهورغنی کسی که پشتو حرف بزند، خوب است، اگر از لوگر باشد، عزیزتر است. او همچنان داکتر عبدالله را به ناکاره‌گی متهم کرد و گفت او دیگر بین مردم جایگاه ندارد.

آقای دوستم هدف از رفتتش به جبهات جنگ در شمال کشور، مورال دادن به نیروهای امنیتی خواند.

او گفت: “کوشش نکنید ترکتباران افغانستان را توسط دشمن سرکوب کنید، دوسال بعد دوباره انتخابات شروع می‌شود، باز به مردم چه جواب دارید.

انتقاد شدید جنرال دوستم از رئیس جمهور غنی در حالی صورت می گیرد که احمد ضیا مسعود نماینده فوق‌العاده رئیس جمهوری در امور حکومتداری خوب نیز حکومت را به قوم‌گرایی متهم ساخت.

آقای مسعود در همایشی در ولایت پنجشیر گفت: این چه فایده می‌کند که من امروز در حکومت باشم و کُل تاجیک‌ها را در حکومت شامل سازم. چه فایده می‌کند که یک برادر پشتون ما که در راس حکومت است، کل نهادهای دولتی را از وطن‌داران پشتون پر کند؛ این هیچ فایده نمی‌کند.

Author

About Author

1 thought on “انتقاد تند جنرال دوستم از رئیس جمهور و رئیس اجرایی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *