انتخابات پارلمانی استرالیا آغاز شد

بر اساس قوانین استرالیا، همه شهروندان بالای ۱۸ سال باید در انتخابات شرکت کنند و تعداد رای‌دهندگان بیشتر از ۱۴ میلیون تن اعلام شده است.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شهروندان استرالیا امروز ـ‌شنبه، برای شرکت در انتخابات پارلمانی پای صندوق‌های رای می‌روند، نظرسنجی‌ها حاکی از احتمال شکست حزب حاکم کارگر پس از شش سال زمامداری است.

 در این انتخابات “کوین راد” نخست‌وزیر استرالیا با “تونی ابوت” رهبر مخالفان رقابت می‌کند، پیش ‌یبنی می‌شود ائتلاف لیبرال، ملی‌گرای ابوت در این انتخابات پیروز شود، بر اساس قوانین استرالیا، همه شهروندان بالای ۱۸ سال باید در انتخابات شرکت کنند و تعداد رای‌دهندگان بیشتر از ۱۴ میلیون تن اعلام شده است.

 راد پس از کنار زدن “جولیا گیلارد” از نخست‌ وزیری و رهبری حزب کارگر در ماه جون، خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی شده بود، تا چند هفته پیش، حزب کارگر از محبوبیت بیشتری در نظرسنجی‌ها برخوردار بود ولی ابوت که از حمایت روزنامه‌ای متعلق به “روپرت مرداک” بهره‌مند است، توانسته در نظرسنجی‌های جدید از راد پیشی بگیرد.

 کاهش کسری بودجه و مقابله با مهاجران غیرقانونی از رئوس برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها بوده است، دولت جدید در استرالیا باید اقتصاد این کشور را در شرایطی هدایت کند که بخش معادن و منابع طبیعی در این کشور به دلیل کاهش تقاضا در چین روند نزولی دارد.

 هر دو حزب سیاست‌های شدیدی را برای مقابله با ورود غیرقانونی پناه‌جویان از راه دریا اعلام کرده‌اند که با مخالفت گروه‌های مدافع حقوق پناهندگان مواجه شده است، بر اساس طرح حزب کارگر، پناه‌جویانی که از راه دریا و به طور غیرقانونی عازم استرالیا باشند، به پاپوآ گینه نو فرستاده می‌شوند تا پس از رسیدگی در این کشور ساکن شوند.

 ابوت می‌گوید که یک فرمانده نظامی را برای مقابله با این مشکل منصوب می‌کند و به پناه‌جویان به جای اقامت در استرالیا، روادید موقت قابل تمدید اعطا خواهد کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *