انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، انتخابات نبود، کودتا بود.

نمایندگان ‌ولایت‌های جنوب کشور طی همایشی اعلام کردند که در ولایت‌های شان صدها هزار رای تقلبی به نفع اشرف غنی به صندوق‌ها ریخته شده‌است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نمایندگان ولایت‌های غزنی، پکتیا، پکتیکا، خوست و میدان وردک شام دیروز همایشی را برای محکوم کردن “تقلبات” برگزار کردند.

سران قومی ولایات جنوبی کشور می‌گویند که “انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، انتخابات نبود، کودتا بود.”

امان‌الله زدران، رییس همبستگی اقوام پکتیای بزرگ در این همایش گفت: رنجرهای پولیس از کارت های تقلبی پُر شده و در شماری از مناطق بخش های معارف به دستور مستقیم فاروق وردک وزیر معارف دست به تقلب زده‌اند و صندوق ها را پُر از آرای تقلبی کردند.

آقای زدران هشدار داد که به خاطر صیانت از ارزش های شهدا، مجاهدین و مردم مسلمان افغانستان در برابر مافیای تقلب مبارزه می‌کند و از حق مردم دفاع می کند.

همچنان سخنرانان دیگر این محفل با زیر سوال بردن بی طرفی و غیر استقلالیت کمیسیون انتخابات می گویند که دیگر به این نهاد به عنوان یک نهاد بی طرف و مستقل باور نمی کنند و اعتماد ندارند.

آنان این انتخابات مملو از تقلب را بر مردم افغانستان تحمیلی میدانند و نتایج آن را خطرناک عنوان می کنند و می افزایند که در چارچوب قانون با آن مبارزه می کنند.

پیر سیداسحاق گیلانی، عضو مجلس نمایندگان و از اعضای تیم اصلاحات و همگرایی گفت که تقلب‌های سازمان‌ یافته در دور دوم انتخابات صورت گرفته است.

آقای گیلانی افزود: این انتخابات باطل است و ما آن را هیچ صورت قبول نمی کنیم، مگر اینکه در این مناطق انتخابات مجدد برگزار شود و در غیر آنصورت بحرانی ایجاد خواهد شد که هیچ کسی جلوش را گرفته نتواند.

در همین حال نمایندگانی از ولایت میدان وردک نیز سطح تقلب ها را بیش از حد تصور دانستند و خطاب به اشرف غنی گفتند: کسانی که امروز به نفع شما دست به چنین خیانتی می زنند بدون هیچ تردیدی که فردا نیز با شما بدتر از این عمل خواهند کرد.

این درحالیست که اعضای تیم تحول و تداوم هر نوع دست داشتن در تقلب را رد کرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *