ام‌تی‌ان، به پرداخت رشوه به طالبان و القاعده متهم شد

شرکت مخابراتی «ام ‌تی ‌ان» که یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی در جهان است و در افغانستان نیز فعالیت دارد، از سوی یک دادگاه امریکایی متهم به پرداخت رشوه به طالبان و القاعده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از «بی بی سی»، شرکت «ام تی ان» بیش از ۲۴۰ میلیون مشترک دارد و اتهامات این شرکت به صورت یک شکایت رسمی در دادگاه فدرال امریکا ثبت شده است.

در گزارش آمده است که این اتهامات روز جمعه ثبت شده و نشان می دهد که این شرکت قوانین ضدتروریسم امریکا را نقض کرده است.

بر اساس این گزارش، شکایت علیه «ام تی ان»، به نمایندگی از خانواده‌ های شهروندان امریکایی کشته شده در حملات افغانستان ثبت شده و نام پنج شرکت دیگر هم در آن موجود است.

در این شکایت ‌نامه ادعا شده است که «ام ‌تی ‌ان» به گروه ‌های القاعده و طالبان رشوه داده است تا از سرمایه ‌گذاری در امنیت پرهزینه‌ پایه های مخابراتی‌ اش جلوگیری کند.

بر اساس این اتهامات؛ آن پرداختی‌ ها به شورش طالبان کمک کرده تا در میان سال ‌های ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۷ افراد این گروه دست به حملات بزنند.

در عین حال، شرکت «ام ‌تی ‌ان» که بزرگترین شرکت مخابراتی در افریقا است، می ‌گوید اتهام ‌ها در مورد پرداخت رشوه به گروه‌ های شورشی در افغانستان را بررسی می‌ کند.

این شرکت مخابراتی می ‌گوید که کسب‌ و کارش را «در تمام قلمروها، به شیوه‌ مسوولانه و تابع قانون» انجام می‌ دهد.

این شرکت در سال ۲۰۱۵ نیز توسط مقامات نایجریایی به دلیل ناکامی در امر مسدود کردن سیم‌ کارت ‌های ثبت نشده، به بیش از ۵ میلیارد دالر جریمه شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *