امریکا مانع حضور روسیه در نشست تجاری واشنگتن شد

اعضای یک هیأت تجاری روس درست ۲۴ ساعت قبل از آنکه برای یک نشست تجاری عازم واشنگتن شوند، مطلع شدند که امریکا به دلیل حوادث اخیر اوکراین اجازه ورود این هیأت به واشنگتن را نداده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روسیه این اقدام امریکا در قبال کشورش را یک عمل خرابکارانه واشنگتن خوانده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که روسیه امروز (دوشنبه ۱۲حوت) اعلام کرد که امریکا به طور ناگهانی دعوت مقامات روسیه برای حضور در گفت‌وگوهای این هفته را رد کرده است و واشنگتن را به «خرابکاری» متهم کرد.

«روسل خوزنادزور»،سازمان نظارت بر بخش وترنری(دامپزشکی) روسیه، درست کمتر از ۲۴ ساعت قبل از آنکه هیأت این کشور روسیه را به قصد واشنگتن ترک کنند مطلع شدند که امریکا اجازه ورود به آنها را نداده است.

این سازمان در بیانیه‌ای، امریکا را به خرابکاری و کارشکنی در حضور روسیه در گفت‌وگوهای ۳ تا ۶ مارچ که با هدف موافقت در اقدامات وترنری و گیاهی در ارتباط با تلاش قزاقستان برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) برگزار می‌شود، متهم کرد.

این اقدام امریکا در واکنش به تصمیم روسیه برای مداخله نظامی در اوکراین صورت گرفته است.

در یک خبر دیگر نیز آمده است که امریکا از تصمیم روسیه برای مداخله در اوکراین بسیار خشمگین است.

یکی از مقامات ارشد دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور امریکا درست ساعتی بعد از آنکه کری هشدار داد که روسیه در صورت عدم صرفنظر از اشغال نظامی منطقه «کریمه» اوکراین موجب برهم زدن نشست گروه ۸ می‌شود که قرار است در ماه ژوئن در شهر «سوچی» روسیه، برگزار شود.

کری نیز در صدد است روز سه‌شنبه به اوکراین سفر کند و سفر وی بخشی از راهبرد دولت اوباما برای افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی به روسیه به حساب می‌آید.

تاکنون، هیچ‌گونه نشانه‌ای مبنی بر آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، قصد صرفنظر از مسیری که در قبال منطقه کریمه اوکراین برگزیده را داشته باشد، مشاهده نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *