امریکا در پی قوی سازی تروریسم در جهان است

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است امریکا به واسطه حمایت مالی از تروریست‌ها و ایجاد تفرقه به جای تقویتِ وحدت بین کشورها تروریسم را در جهان ترویج می‌دهد.

به گزارش خبر گزاری خاورمیانه، پوتین این اظهارات را روز جمعه (۲ عقرب) در یازدهمین اجلاس “باشگاه بین‌المللی بحث و گفتگوی والدای” در منطقه تفریحی سوچی روسیه در سواحل دریای سیاه بیان کرد.

وی با بیان اینکه امریکا و هم‌پیمانانش همانند گذشته حمایت مالی و تسلیحاتی مستقیم از پیکارجویان را آغاز کرده‌اند تا بدین ترتیب آنها با (جذب) مزدورانی از کشورهای مختلف نیروهای‌شان را تامین کنند، تصریح کرد به همین دلیل است که گروه تروریستی داعش به یک “ارتش واقعی” تبدیل شده است.

رئیس جمهور روسیه افزود: آنها (تروریست‌های داعش) به لحاظ نظامی بسیار فعال و به واقع حرفه‌ای هستند.

پوتین همچنین اظهار داشت دلیل دیگرِ قدرت‌یابی این گروه تکفیری آن است که ائتلاف موسوم به “ضد داعش” به رهبری امریکا در حال ایجاد تفرقه بین قدرت‌های منطقه است.

وی افزود این “دیکتاتوری یک جانبه‌” به مبارزه با تروریسم کمکی نمی‌کند و در عوض سبب بروز هرج و مرج در کشورهای باثبات می‌شود.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند باید مراقب اعمالشان باشند چرا که این تروریست‌ها روزی سبب کشتار در همان کشورها خواهند شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *