امریکا خرید بالگرد های روسی برای افغانستان را لغو کرد

 تازه ترین گزارشها حاکی از آنست که مقام های وزارت دفاع امریکا اعلام کرده که پنتاگون طرح های خرید هلی کوپترهای ساخت روسیه برای نیروهای افغانستان را به علت مخالفت شدید اعضا کنگره امریکا لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، درخواست بودجه وزارت دفاع امریکا برای خرید ۱۵ هلی کوپتر اضافی دیگر از شرکت “روسوبورون اکسپورت” برای ارتش افغانستان، با مخالفت اعضای کنگره و گروه های مدافع حقوق بشر روبرو شده است.

این تصمیم به علت فروش تسلیحات ساخت این شرکت (روسوبورون اکسپورت) به سوریه گرفته شده است.

مورین شومن؛ سخنگوی وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که پنتاگون پس از مشاوره با کنگره، در مورد ملزومات و نیازها، ارزیابی مجدد کرده است.

وی افزوده است “ما اکنون طرحی برای خرید هلی کوپترهای اضافی از شرکت روسوبورون اکسپورت در افغانستان نداریم.

اما از سویی دیگر تعدادی از مقامات نظامی امریکا می گویند که وجود این هلی کوپترها برای کمک به تقویت نیروهای امنیتی افغانستان با توجه به آمادگی نیروهای خارجی به فرماندهی امریکا برای خروج از این کشور تا پایان سال آینده ضروری است.

وزارت دفاع امریکا از سال ۲۰۱۱ میلادی ۶۳ هلی کوپتر از نوع” می – ۱۷″ برای افغانستان خریداری کرده است.

اقدام پنتاگون برای لغو خرید هلی کوپترهای بیشتر از روسیه، با استقبال اعضای کنگره و گروه های هوادار حقوق بشر روبرو شده که دولت باراک اوباما رییس جمهور را به وجود تناقض در سیاست های واشنگتن درباره سوریه متهم می کردند.

دولت امریکا در قراردادی با این شرکت تسلیحاتی روس برای سال ۲۰۱۳ میلادی ۳۰ هلی کوپتر به ارزش ۵۷۲ میلیون دالر خریداری کرده است. اما برنامه پیشنهاد شده برای سال مالی ۲۰۱۴ که شامل خرید ۱۵ هلی کوپتر به ارزش ۳۴۵ میلیون دالر بود، حالا لغو شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *