امریکا: اسنودن شکنجه و یا اعدام نمی‌شود

امریکا به روسیه اطمینان داده است که اگر مسکو، ادوارد اسنودن، افشاگر آژانس اطلاعاتی امریکا، را به کشورش تحویل دهد، وی با مجازات مرگ و یا شکنجه مواجه نخواهد شد.

به گزارش خاورمیانه، اریک هولدر، لوی سارنوال امریکا، در نامه‌ای به الکساندر ولادیمیرویچ کونووالاوف، گفت که اتهامات جاسوسی اسنودن، باعث نمی‌شود که وی به مجازات مرگ محکوم شود.

 وی در ادامه گفت: من می‌توانم گزارش بدهم که امریکا آماده است به دولت روسیه در مورد نوع برخورد با اسنودن در صورت بازگرداندن وی به امریکا، تضمین‌هایی ارائه دهد.

او در نامه‌ای که در تاریخ ۲۳ جولای نوشته شده و روز جمعه منتشر شد، نوشت: اول اینکه، امریکا به دنبال مجازات مرگ برای اسنودن در صورت بازگشت به امریکا نیست و آقای اسنودن شکنجه نمی‌شود، چرا که شکنجه در امریکا، غیرقانونی است.

 افشاکننده آژانس امنیت ملی امریکا که از ۲۳ جولای در منطقه ترانزیت فرودگاه مسکو، مانده است، در هفته گذشته از روسیه، درخواست پناهندگی موقت کرد، روسیه تاکنون از استرداد اسنودن به امریکا سرباز زده است، چرا که هیچ توافقنامه استردادی میان دو کشور وجود ندارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه تاکنون هیچ کس را مسترد نکرده است و هرگز هم این کار را نخواهد کرد، آناتولی کوچرنا، وکیل اسنودن در واکنش به این نامه اظهار داشت که در نامه هولدر، هیچ چیز جدیدی دیده نمی‌شود.

کوچرنا گفت: وضعیت فعلی اسنودن به دلیل اقدامات مقامات امریکایی است که گذرنامه او را لغو کردند، وی افزود: به همین دلیل است که اسنودن از منطقه ترانزیتی فرودگاه شرمتیوی مسکو سردرآورده است.

 در همین حال، پدر اسنودن از اعضای کنگره که پسرش را بد جلوه داده‌اند، انتقاد کرده است.

لان اسنودن در یک مصاحبه با شبکه خبری ‌NBC، گفته است که قانونگذاران امریکایی باید بیشتر بر این مساله تمرکز کنند که آیا جمع‌آوری سوابق تیلفون میلیون‌ها امریکایی، بر مبنای قانون اساسی است یا نه؟

او همچنین تاکید کرد که به پسرش افتخار می‌کند که این حقیقت را با مردم امریکا در میان گذاشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *