امریکا از رئیس جمهور غنی خواست تا مراسم تحلیف را به تاخیر بیاندازد

امریکا از محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان می خواهد که به دلیل نگرانی از احتمال ایجاد اختلافات انتخاباتی با رقیب سیاسی اش و به چالش کشیدن تلاش های صلح، مراسم تحلیف اش را به تاخیر بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو منبع آگاه امریکا به رویترز گفته است که واشنگتن نسبت به جنجال های انتخاباتی و تاثیرات آن بر روند صلح به رهبری امریکا، نگران است.

این منابع گفته اند که، زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان از هفته گذشته در حال دید و بازدید با طرف های درگیر انتخابات به ویژه رئیس جمهور غنی است تا آنها را از مراسم تحلیف منصرف کند.

در بخشی از گزارش رویترز آمده است که واشنگتن تا حال هیچ یک از رقبای انتخاباتی افغانستان را به «رسمیت» نشناخته و تصمیم ندارد که جنجال های انتخاباتی بر روند صلح و توافق بر سر کاهش خشونت ها که از شنبه آینده جدی تر می شود، «سایه» بیافکند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله کمیسیون های برگزاری مراسم تحلیف شان را تشکیل داده و قرار است که روز پنجشنبه هفته روان این مراسم را برگزار کنند.

با این حال، انتظار می ‌رود که روز شنبه هفته آینده نیز توافقنامه صلح ایالات متحده امریکا و طالبان امضا شود و زمینه برای خروج نیروهای امریکایی و مذاکرات بین الافغانی فراهم شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *