امریکا، به مخالفان سوریه سلاح کشنده داده است

مشاور امنیت ملی امریکا با دفاع از سیاستهای دولت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، اذعان کرد که امریکا سلاح کشنده در اختیار گروه های مسلح قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سوزان رایس گفت: امریکا با ارائه کمکهای “کشنده و غیر کشنده” به مخالفان (گروه‌های مسلح) گامهایی مهم را در سوریه برداشت.

سوزان رایس در مصاحبه با شبکه “سی ان ان” امریکا، مدعی شد: امریکا بزرگترین طرفی است که به صورت انفرادی درحال ارائه کمکهای انسانی است، و بیش از ۱.۷ میلیارد دالر هزینه کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل امریکا حمایتهایش را از “مخالفان میانه رو” چند برابر کرد و آنها را به سلاح های کشنده و غیر کشنده تجهیز کرد، بنابراین ما توانستیم به شهروندان و مخالفان مسلح کمک کنیم.

سوزان رایس تأکید کرد که دولت امریکا به دنبال همکاری با کنگره برای افزایش حمایت از گروه‌های مسلح سوری است که از ۳ سال قبل در حال جنگ هستند، و امریکا از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۱ صدها میلیون دالر برای کمکهای کشنده و انسانی هزینه کرده است.

“باراک اوباما” رئیس جمهور امریکا هفته قبل گفته بود که به دنبال افزایش حمایتها از گروه های مسلح در سوریه است، ولی نگرانیهایی درباره بعضی از گروه‌های درگیر در جنگ سوریه وجود دارد، زیرا بعضی از آنها مانند جبهه النصره با گروه‌های تروریستی هم‌پیمان هستند و همین نگرانی ها تا کنون مانع از آن شده است که ارائه کمکهای تسلیحاتی کشنده به “انقلابیون” (گروه های مسلح در سوریه) صورت عمومی اعلام نشود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *