امروز کابینه جدید به شورای ملی معرفی میشود

امروز اعضای کابینۀ پیشنهادی براى ٢۵ وزارت و دو ریاست مستقل (امنیت ملی و بانک مرکزی) از سوی حکومت وحدت ملی به شورای ملی معرفی می کند.

به زگزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس جمهورغنی امروز در شورای ملی ضمن معرفی نامزد وزیران، برنامه های پنج سالۀ حکومت خود را نیز ارایه میکند.

گفته میشود به جای نامزد وزیرانی که از پست وزارت منصرف شدند اشخاص دیگری در نظر گرفته شده است، اکلیل احمد حکیمی به حیث نامزد وزارت مالیه جایگزین غلام جیلانی پوپل شده است.

هرچند پوپل از دلیل کناره گیری اش چیزی نگفته، اما منابع نزدیک به وی گفتند که موصوف به نسبت خواست های غیرقانونی برخی اعضای ولسی جرگه نخواست ادامه بدهد.

محمد یعقوب حیدری نامزد وزیر زراعت نیز روز گذشته اعلام نمود که نمی خواهد به سمت وزارت گماشته شود. اینکه چه کسی جایگزین حیدری شده است، تاکنون معلوم نیست.

پس از آن که پولیس بین المللی (انترپول) اعلام نمود که یعقوب حیدری نامزد وزیر زراعت افغانستان، به دلیل فرار از مالیات هنگفت در کشور استونیا تحت تعقیب می باشد، موصوف روز گذشته استعفای خود را به رییس جمهور ارایه کرد.

برخی رسانه ها گزارش دادند که خاطره افغان نامزد وزارت تحصیلات عالی نیز به علت تکمیل نکردن سن ٣۵ سالگی از لیست کابینه خارج شده؛ اما مقامات دولتی می گویند: رسانه ها هرچه که دلشان بخواهد می گویند؛ و تاکنون چنین مشکلی پیش نیامده است.

کابینۀ جدید افغانستان که شامل ٢۵ وزیر و دو رییس عمومی است، پس از سه و نیم ما انتظار، به تاریخ ٢٢ جدى از سوی حکومت اعلان شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *