امروز لندن میزبان کنفرانس “افغانستان” است

لندن از امروز (پنج شنبه) میزبان کنفرانسی درباره وضعیت افغانستان است که با سازماندهی مشترک دولت‌های انگلیس و افغانستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این کنفرانس قرار است موقعیتی را برای افغانستان فراهم کند تا به تعیین دورنمای خود به منظور اصلاحات پرداخته و همچنین جامعه بین‌المللی نیز با استفاده از آن همبستگی پایدار خود با افغانستان را نشان دهد.

دولت افغانستان با استفاده از کنفرانس لندن به دنبال آن است تا تعهد خود به اصلاحات را نشان داده و طی یک دهه آینده را که در افغانستان “دهه تغییر شکل” نامگذاری شده برنامه‌های خود را تدوین کند.

در کنفرانس توکیو جامعه بین‌المللی متعهد شد تا به توسعه افغانستان براساس توافقی معروف به چارچوب پاسخگویی دوجانبه توکیو کمک کند.

پس از کنفرانس توکیو توافق شده بود چند سری نشست در سطح وزیران درباره بررسی وضعیت پیشرفت افغانستان برگزار شود و انگلیس پیشنهاد داد تا میزبان نخستین نشست در سطح وزیران باشد و این نشست نیز تحت عنوان کنفرانس لندن درباره افغانستان از امروز آغاز می‌شود.

از سویی دیگر رسانه‌های پاکستان نیز گزارش دادند که نواز شریف نخست وزیر این کشور برای شرکت در این کنفرانس وارد لندن شده است. وی در هنگام ورود به شهر لندن اظهار داشت: دولت پاکستان آماده مذاکرات معنادار با مخالفان خود از جمله حزب تحریک انصاف و رییس آن یعنی عمران خان است.

وی خاطرنشان ساخت که تقاضا برای تعطیل کردن کشور نه تنها تقاضای نامناسبی است بلکه برای پاکستان فاجعه‌بار خواهد بود.

نواز شریف تصریح کرد که دولت وی معتقد به حل و فصل مسائل از طریق مذاکرات است.

وی گفت: ما مردمی دموکراتیک هستیم. مذاکرات باید سازنده باشد اگر مخالفان می‌خواهند مذاکره کنند ما اعتراضی نداریم.

کنفرانس لندن درباره افغانستان همچنین میزبان اشرف غنی، رییس جمهوری و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی افغانستان خواهد بود. قرار است نواز شریف در حاشیه این کنفرانس با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و جان کری، وزیر امور خارجه امریکا نیز دیدار کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *