امام جعفر صادق(ع) نمونه ی بارز علم پروری و وحدت آفرینی

شورای علمای تشیع ولایت هرات، در تجمع بزرگ بمناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) آن امام نرا مونه ی بارز وحدت و اخوت اسلامی و تبارزدهنده ی علم و دانش پروری خواندند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، این محفل ویژه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام معصوم در شهر هرات برگزار شده بود؛ و در آن پیرامون تاثیرات شخصیت امام جعفر صادق(ع) بر زندگی امروزی جوانان بیاناتی مطرح شد.

گفته شده در حال حاضر تنها راه نجات بشریت از شر تهاجم فرهنگی و سیاسی دنیای کفر، بهره گیری از اندیشه های بزرگان اسلامی میباشد.

حجت الاسلام و المسلمین یونس حلیمی، عضو شورای اخوت اسلامی و شورای علمای تشیع ولایت هرات گفت: آموزه های امام صادق(ع) نه تنها در زمان حیات ایشان، بلکه در وقت و برهه ی فعلی نجات دهنده ی زندگی انسانها میباشد.

او میگوید: امام ششم شیعیان توانسته بودند تا از خود آثار و شاگردان علمی زیادی را به یادگار بگذارند که این تا قرون اخیر در میان جوامع علمی دنیا پیشتاز بوده است.

در همین حال حجت الاسلام و المسلمین حسین عظیمی, منشی شورای علمای تشیع ولایت هرات بیان میدارد که حضرت صادق(ع) بنیانگذار و ادامه دهنده ی بسیاری از علوم مهم بوده اند که این تلاشها توانسته تا ارزش اسلام را به رخ دیگر جوامع غیر اسلامی برساند.

بر اساس گفته های وی اخوت اسلامی و وحدت دینی را میتوان از مواردی دانست که از سوی امام جعفر صادق(ع) به شدت پیگیری میشد و از آنجمله میتوان به دوستی میان مذاهب در زمان ایشان اشاره داشت.

این تعداد از علمای دینی در ولایت هرات در جایی از صحبتهایشان به آرمانها و اهداف شورای اخوت اسلامی افغانستان اشاره کردند که بر گرفته از سیره ی پاک نبوی و امام ششم شیعیان میباشد.

آنان گفتند در حال حاضر تمامی علمای دینی اهل سنت و تشیع که وحدت طلب هستند؛ در گرد این شورا جمع شده اند و خواستار یکپارچگی امت میباشند.

بر اساس گفته های آنان نیاز است تا در زمان حال با حفظ و عمل به اندیشه های ائمه ی اطهار(ع) تحولی عمده در دنیای اسلام به وجود آید و زمینه ی دخالت بیگانگان در ممالک اسلامی فراهم نشود. گفتنی است که از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در نقاط مختلف هرات از سوی مردم گرامی داشت ویژه ای به عمل آمد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *