الجعفری: ما با یک جنگ جهانی روبرو بودیم که در آن پیروز شدیم

نخست وزیر عراق با اعلام اینکه کشورش با یک جنگ جهانی روبرو بود تاکید کرد ما برنده میدان شدیم و از این جنگ خانمان سوز پیروز بیرون شدیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از ایسنا، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق میگوید: کشورش با یک جنگ جهانی غیر کلاسیک روبرو بود که آغاز آن در این کشور نبوده و پایانش هم در این کشور نخواهد بود.

الجعفری طی دیدار با وزیر معارف رومانی در بخارست تاکید کرد: پیروزی عراق با اتحاد مردم این کشور علیه دشمنی بود که همه را هدف قرار داده بود رقم خورد که البته همکاری کشورهای دوست را همه نباید نادیده گرفت.

الجعفری تاکید کرد: عراق فداکاری‌های زیادی در جنگ علیه تروریسم از خود نشان داد جنگی که تمام جهان را هدف قرار داده بود و هیچ فرقی میان قاره‌ها و کشورها قائل نبود. هیچ چیزی مانع تروریست‌هایی که در صفوف داعش جای گرفته بودند، نبود آنها از بیش از ۱۲۴ کشور عضو داعش شده و دست به عملیات تروریستی می‌زدند و البته اکنون تهدیدی برای کشورهای خودشان نیز محسوب می‌شوند.

وی افزود: داعش تفکراتی داشت که براساس آن کودکان نیز باید به جنگ می‌رفتند و فرهنگ کشتار و خون‌ریزی باید ترویج می‌شد ما از ملت‌های جهان می‌خواهیم تا برای مبارزه با این تفکر تروریستی متحد شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *