اقامت ترکیه به یک سال کاهش یافت

دولت ترکیه اعلام کرد که تمدید اقامت موقت توریستی این کشور از ابتدای سال آینده میلادی، برای شهروندان خارجی به یک سال محدود می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این طرح از اول جنوری سال ۲۰۲۰ برای شهروندان برخی از کشورها قابل اجرا خواهد بود.

دولت ترکیه اعلام کرده است که “بر اساس مصوبه جدید در مورد بند “e” ماده یک قانون ۶۴۵۸/۳۱ “شهروندان خارجی و حفاظت بین‌المللی” درباره اخذ و تمدید اقامت موقت توریستی در ترکیه، شهروندان خارجی به جز شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین از اول  جنوری سال ۲۰۲۰ اقامت موقت گردشگری را به مدت یک سال اخذ خواهند کرد”.

مطابق این طرح جدید، متقاضیان تمدید اقامت موقت توریستی تنها می توانند حداقل پس از گذشت یک سال از پایان مهلت اقامت یک ساله توریستی خود دوباره به دریافت این اقامت مراجعه کنند.

مسوولان اداره مهاجرت ترکیه می گویند، مراجعت‌هایی که قبل از تاریخ اول جنوری ۲۰۲۰ انجام گرفته است، هرچند تاریخ رجوع آنها بعد از این تاریخ نیز موکول شده باشد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس، شهروندان خارجی از جمله شهروندان افغانستان و ایران می توانند پس از پایان مهلت اقامت موقت توریستی، طبق مقررات موجود به این کشور رفت و آمد داشته باشند.

شهروندان خارجی در هر سه ماه مجموعا می توانند ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *