افغانستان و هند در تلاش روابط تجارتی از طریق فرودگاه هاست

دولت جمهوری اسلامی افغانستان و کشور هند در تلاش اند تا روابط تجارتی خود را از طریق فرودگاه های دو کشور گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معین اداره و منابع وزارت امور خارجه افغانستان امروز یکشنبه با سفیر هند در کابل ملاقات کرده و دو طرف در پیوند به گسترش همکاری های اقتصادی و تجارت میان دو کشور تاکید کرده اند.

«منپریت وهرا» سفیر هند در کابل با دکتور نصیر احمد اندیشه، معین اداره و منابع وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این دیدار مشاور اقتصادی رئیس جمهور، معین گمرکات وزارت مالیه، معینان وزارت های تجارت و صنایع، ترانسپورت و هوانوردی و معاون اتاق تجارت بین المللی در افغانستان نیز حضور داشتند.

معین اداره و منابع وزارت امور خارجه روی پیشرفت ها در عرصه روابط اقتصادی و تجارتی با کشور دوست هند و یادداشت تفاهم میان افغانستان و هند در عرصه حمل و نقل سریع صحبت نموده، اظهار امیدواری کرد تا این پروسه تجارتی از هر زمان دیگر گسترش و تقویت بیشتر یابد.

همچنین اشتراک کنندگان، روی ایجاد طرزالعمل مشترک میان ادارات هوانوردی افغانستان و هند جهت تسریع تجارت دو جانبه با ایجاد منطقه حمل و نقل دهلیز (کوریدور) هوایی، حمل و نقل صادرات افغانستان به هند و واردات اموال هندی به افغانستان از طریق پروازهای هوایی کارگو صحبت کردند.

آنان همچین روی کیفیت اجناس و اموال، تغییرات موسمی، چگونگی عملکرد و سرعت کار در زمینه، تفتیش و کنترل و تسهیلات بیشتر برای انتقال و دریافت اموال و تعرفه ها و مالیات بالای اجناس در گمرکات میدان های هوایی هر دو کشور، سهم بیشتر بخش خصوصی در این عرصه، مرور و طی مراحل مقررات تدارکاتی، اختصاص بودیجه برای حمایت از بخش خصوصی در انتقالات هوایی، استراتیژی صادرات ملی افغانستان و کار جدی روی ایجاد مرکز تجارتی افغان- هند بحث و گفتگوهای همه جانبه کاری و تخنیکی نموده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *