افغانستان و عراق دو تفاهمنامه همکاری امضاکرد

دولت افغانستان  با کشور عراق یک دو تفاهمنامه گسترش روابط سیاسی و همکاری های دو جانبه را در کابل امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این یاداشت تفاهمنامه همکاری ها روز دوشنبه میان ضراراحمد عثمانی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و هوشیارزیباری وزیر امور خارجه عراق در کابل به امضا رسید.

وزیر امور خارجه عراق روز دوشنبه طی یک سفر غیر منتظره وارد کابل شد و با ضرار احمد عثمانی سرپرست و کاندیدای وزارت امور خارجه و حامدکرزی رئیس جمهورکشورمان دیدارکرد.

وزرای خارجه دو کشور، روی طیف وسیع موضوعات چون تحکیم و تقویت روابط میان دوکشور ، استفاده از تجارب ده ساله یکدیگر در امر مبارزه با تروریزم و آغاز مشورت های سیاسی میان وزارت های امور خارجه دوکشور بحث و تبادل نظر نمودند.

آقای عثمانی با قدردانی از کمک ها و مساعدت های عراق برای زمینه سازی بهتر سفر زایرین افغان به کربلا گفت، ” یقین دارم که با سفر آقای زیباری روابط میان دوکشور گسترش و تقویت مزید می یابد.

سرپرست وزارت امور خارجه کشور گفت: در نشستی که با آقای زیباری داشت ایشان تجارب یک دهه اخیر شان در مبارزه با تروریزم را با ما شریک ساخت و آرزومندیم با استفاده از تجارب ایشان، در راه مبارزه با تروریزم به موفقیت های بیشتری دست یابیم “.

درهمین حال هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق گفت ،” خوشحالم که امروز در میان برادران خود قرار دارم که با آنها روابط و مشترکات فراوان دینی، تاریخی، فرهنگی و سیاسی داریم. من پیام دوستی، برادری و روابط نزدیک میان مردمان دوملت را با خود آورده، اطمینان می دهم که تجارب خود در امور مختلف را در اختیار شما قرار دهیم.

وزرای خارجه دو کشور، دو یادداشت تفاهم را در مورد مشورت های منظم سیاسی بین وزارت خانه های خارجه دوکشور و تسهیل بهتر سفر زایرین افغان جهت انجام مناسک زیارت عتبات عالیات، را به امضا رسانیدند.

همچنین وزیر خارجه عراق در دیدار با حامدکرزی رئیس جمهورکشورمان در ارگ ریاست جمهوری روی روابط حسنه میان دو کشور تاکید کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *