افغانستان و اردن روی مبارزه علیه تروریسم توافق کردند

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در یک تماس تلفنی ضمن توافق روی مبارزه مشترک علیه تروریسم خواستار بسیج شدن علمای کشورهای اسلامی علیه تروریسم شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهوری افغانستان روز دوشنبه (۲۷ دلو) در یک تماس تلفنی مراتب تسلیت و غمشریکی خود را به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان بخاطر سوزاندن “معاذ الکساسبه” پیلوت اردنی توسط گروه داعش، به پادشاه آن کشور ابراز کرد.

آقای غنی گفت: من در سخنرانی ام در پنجاه و یکمین کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد ضرورت اتحاد و همگرایی به سطح منطقه و جهان بخاطر مبارزه با دهشت افگنی تاکید کردم.

رئیس جمهورغنی خاطر نشان کرد که افغانستان و سایر کشور های اسلامی نیاز دارند تا در راستای مبارزه مشترک با تروریسم گام های جدی بردارند و علمای کشور های اسلامی باید بخاطر انعکاس تصویر واقعی اسلام و مبارزه موثر با تروریسم بسیج شوند.

همچنین ملک عبدالله دوم پادشاه اردن گفت که درد همه ای مان مشترک است و ملت افغانستان نسبت به هر کشور دیگر بیشتر از ناحیه تروریسم رنج برده است و وظیفه شرعی و وجدانی ماست تا در امر مبارزه با تروریسم بسیج شویم.

پادشاه اردن، طرح رییس جمهور غنی را بخاطر بسیج علمای جهان اسلام در مذمت تروریسم و مبارزه با این پدیده شوم مهم خوانده گفت که در این راستا با شما سهیم و همکار خواهیم بود.

رییس جمهوری افغانستان و پادشاه اردن موافقت کردند تا یک هیاتی از افغانستان به منظور پیگیری و تطبیق فیصله ها بزودی عازم کشور اردن شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *