افغانستان عضویت و ریاست کمیته انتخابات انترپول را کسب کرد

دولت جمهوری اسلامی افغانستان در هشتادوپنجمین مجمع عمومی انترپول، عضویت و ریاست کمیته انتخابات این نهاد بین المللی را بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سترپاسوال عبدالرحمان رحمان معین ارشد امور امنیتی وزارت امورداخله افغانستان در هشتادوپنجمین مجمع عمومی انترپول شرکت کرد و در این نشست،  رئیس جدید انترپول، معاون و سه عضو کمیته إجرائی برای قاره های امریکا، اروپا و آسیا انتخاب گردید.

معین ارشد امور امنیتی وزارت امورداخله کشورمان در دیدار با سکرتر جنرال سازمان انترپول در باره به موجودیت پناه گاه های هراس افگنان در پاکستان وحمایت حلقه های معین استخباراتی از این گروه ها در آن کشور صحبت کرد.

وی گفت، که سازمان های بین المللی فعال در زمینه مبارزه با تروریزم و جرایم نباید بیش از این حمایت این حلقه ها را از تروریزم و افراط گرایی که به نفع اهداف خصمانه ای شان استفاده می نمایند، تحمل کنند.

معین ارشد امور امنیتی خواستار همکاری همه جانبه انترپول در زمینه تبادل اطلاعات ، بلند بردن ظرفیت اداره انترپول افغانستان و گرفتاری مجرمین گردیده و از سکرتر جنرال انترپول خواست تا در امر مبارزه با تروریزم و جرایم سازمان یافته نیز افغانستان را به گونه جدی حمایت کند.

معین ارشد امور امنیتی گفت: افغانستان به دلیل هم مرز بودن با کشور های که از تروریستان به اشکال مختلف استفاده مینمایند از ناحیه تروریزم و جرایم سازمان یافته، به شدت آسیب پذیر است و به حمایت جدی سازمانها و نهاد های بین المللی نیازمند است.

همچنین یورگن ستاک سکرتر جنرال انترپول ضمن تائید مبارزه جدی افغانستان در برابر تروریزم گفت که کشور های عضو انترپول باید بیشتر تلاش نمایند تا با تروریزم و مجرمین مبارزه جدی صورت گیرد.

وی افزود که سازمان انترپول در نظر دارد تا از طریق بلند بردن ظرفیت اداره های انترپول در تمامی کشورهای عضو، افزایش همکاری های مرزی ، تبادل تجارب اطلاعات و گفت و گو با کشورهای عضو به هدف ایجاد هماهنگی بیشتر، مبارزه موثر وفراگیر را علیه جرایم سازمان یافته و سازمان ها و شبکه های تروریستی انجام داده و کشور های آسیب پذیر را بیشتر مورد حمایت قرار دهد.

گفتنی است که مجمع عمومی انترپول متشکل از اکثریت کشورهای جهان است که سالانه یکبار نشست های دوره یی خود را به هدف بحث پیرامون چگونگی مبارزه با جرایم ، به ویژه جرایم سازمان یافته و فرامرزی برگزار میکند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *