افغانستان خواستار آزادی ۸ زندانی دیگر از گوانتانامو شد

شورای عالی صلح افغانستان با تایید انتقال ۴ زندانی افغان از زندان گوانتانامو به این کشور، آزادی ۸ افغان دیگر را از زندان امریکایی گوانتانامو خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ، شورای عالی صلح افغانستان، انتقال “شاه ولی”، “خیالی گل”، “عبدالغنی” و “محمد ظاهر” را پس از ۱۰ سال اسارت در زندان امریکایی گوانتانامو، به افغانستان تایید کرد و آزادی ۸ تن دیگر از افغانهایی را که سالهاست در این زندان به سر میبرند، خواستار شد.

شورای عالی صلح اعلام کرد که به زودی افراد آزاد شده از زندان گوانتانامو به خانواده هایشان تحویل داده خواهند شد.

برخی گزارشها حاکی است این چهار زندانی افغان به درخواست محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان از زندان گوانتانامو آزاد و به مقامهای افغان تحویل داده شده اند.

سال گذشته نیز امریکا ۳ تن از فرماندهان ارشد طالبان را با یک نظامی آن کشور که چند سال در اسارت نیروهای طالبان، معاوضه کرد.

زندان گوانتانامو یکی از مخوف ترین زندانهای امریکا در جهان است که هزاران زندانی در آن از کشورهای مختلف به ظن مشارکت در اقدامات تروریستی، بدون محاکمه نگهداری و تحت شکنجه قرار می گیرند.

دولت باراک اوباما رییس جمهوری امریکا که به وعده هاییش برای تعطیلی زندان گوانتانامو عمل نکرده است، همچنان با انتقاد شدید گروه های حقوق بشری در جهان روبروست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *