افغانستان حمله طالبان به یک مکتب در پاکستان را محکوم کرد

وزارت امورخارجه افغانستان با انشتار اعلامیه، حمله شبه نظامیان طالب به یک مکتب وابسته به ارتش پاکستان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان پاکستانی روز سه شنبه به یک مکتب در شهر پیشاور حمله کردند و ده ها تن از دانش آموزان و آموزگاران را کشتند.

در مکتبی که تروریستان وابسته به گروه طالبان حمله کرده بودند مخصوص پسران مقامات ارتش پاکستان است و عاملان انتحاری تحریک طالبان پاکستان در لباس ارتش وارد ساختمان این مکتب شده شدند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان این حمله را یک حمله وحشیانه تروریستی خوانده به شدید ترین الفاظ محکوم  کرده است.

در اعلامیه وزارت امور خارجه کشور آمده است که تروریستان با این عمل وحشیانه و غیر انسانی شان بار دیگر چهره پلید و دشمنی آشکار خویش را  با جامعه بشریت به نمایش گذاشته و با این عمل فجیع و غیر انسانی شان، ده ها خانواده مظلوم را به ماتم نشاندند.

 وزارت امور خارجه افغانستان، هر نوع عمل تروریستی و دهشت افگنی را در هر جا و به هر شیوه که باشد شدیداً محکوم نموده و خود را در غم و ماتم خانواده هایی شهروندان پاکستان شریک می داند.

در اعلامیه آمده است که افغانستان به عنوان کشوری که بیشترین صدمه را از دهشت افگنان دیده و تجربه نموده است، آماده هر نوع همکاری در امر مبارزه مشترک با تروریسم و دهشت افگنی با کشور های منطقه و جهان می باشد.

گفتنی است در این حمله طالبان دست کم ۱۲۶ تن از دانش آموزان و آموزگاران مکتب وابسته به ارتش پاکستان کشته شده و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

در این حمله طالبان، بیش از ۵۰۰ دانش آموز و آموزگار را به گروگان گرفته بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *