افغانستان به شرط اشتراک گروه تروریستی طالبان در نشست مسکو شرکت میکنند

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار اعلامیه ای گفته است، مقامات افغانستان در صورت در نشست مسکوی اشتراک می کنند که طالبان در حاشیه این نشست با آنان وارد مذاکره مستقیم شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اعلامیه وزارت خارجه روسیه آمده هدف اصلی نشست مسکوی؛ ایجاد شرایط مساعد، کمک و راه اندازی فوری روند صلح ملی به نفع ختم جنگ و برادر کشتی در افغانستان، شکل گیری افغانستان به حیث یک دولت صلح آمیز و مستقل، عاری از تروریستم و مواد مخدر است و باید تمامی کشوری ها همسایه و ذینفع در این نشست شرکت کنند.

وزارت خارجه روسیه گفت است که این تلاش ها همسو با قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و اسناد نهایی تعداد از کنفرانس های بین المللی گر فته شده است.

از سوی هم وزارت خارجه روسیه گفته اند که هدف دعوت شان از گروه طالبان برای اشتراک در نشست مسکو رساندن پیام به تمام گروه های مسلح مبنی بر فراخوانی برای استقرار صلح  در افغانستان است با آن هم روسیه برقراری صلح در افغانستان را کار دشوار عنوان کرده است.

این در حالی است که دولت افغانستان در این اواخر اعلام کرده بودند که در نشست مسکو اشتراک نمی کنند و حضور طالبان را در این نشست نیز بی فایده عنوان کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *