افغانستان با فداکاری وهمبستگی استقلال خود را بدست آورد

حامدکرزی می گوید که استقلال، عزت و آزادی افغانستان بدون شک مدیون دو عنصر مهم ملی عبارت از فداکاری و همبستگی مردمان بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ۹۵ مین سالروزاسترداد استقلال افغانستان صبح روز سه شنبه با حضور مقامات بلندپایه دولتی وشماری از اعضای پارلمان و دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری، توسط حامدکرزی در محوته وزارت دافاع مای کشور تجلیل شد.

در این مراسم رئیس جمهورکشور، ایثار و فداکاری و همچنین همبستگی، اتحاد و اتفاق فرد فرد مردم افغانستان را عامل رسیدن به استقلال واقعی خواند و تاکید کرد که از جنگ اول انگلیس تا به امروز مردم افغانستان برای حفظ  خاک خود قربانی داده اند، این قربانی باعث افتخار افغانستان و آزادی وطن ما شده است.

رئیس جمهورابراز امیدواری کرد که همهء ما دست به دست هم داده مثل که استقلال و آزادی خود را با ایثار خون خویش حفظ کردیم، کشور خود را به طرف آبادانی و ترقی نیز ببریم تا از کاروان ترقی جهان عقب نمانده بلکه زودتر به این کاروان برسیم، همراه اش باشیم بلکه جلوتر هم برویم.

حامدکرزی در این مراسم با اشاره به چگونگی انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدوار کرد که انتخابات افغانستان زودتر نتیجه بدهد.

او گفت: ملت افغانستان بی صبرانه در انتظار نتیجه انتخابات ۱۳۹۳ هستند و هر دو برادر ما (عبدالله عبداالله و اشرف غنی احمدزی) که باهم توافقاتی را کردند بخیر ملت افغانستان تمام به نتیجه برسد و افغانستان صاحب حکومتی شود که همه ای مردم افغانستان آنرا از خود بدانند.

حامدکرزی افزود که حکومت آینده از همهء ملت افغانستان باشد و کسی دور و نزدیک نباشد و همه در آن نزدیک باشند و افغانستان را به آبادانی، ترقی و عزت دل خواه مردم ما برسانیم.

رییس جمهور کرزی در این مراسم بزرگ داشت از سالروز استقلال کشور تاکید کرد که پاکستان باید از ویران ساختن افغانستان دست بردارد چنانچه که مردمان این کشور در جریان سال های زیادی قربانی داده است، اما استقلال اش را حفظ کرده اند.

گفتنی است که در این مراسم نامزدان ریاست جمهوری، عبدالله عبدالله، اشرف غنی احمدزی و نماینده گان مجلس، وزرای کابینه و شماری دیگر از فرماندهان جهادی حضور داشتند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *