افغانستان با تمام نیرو علیه مداخلات پاکستان می ایستد

شورای امنیت ملی افغانستان به نیروهای دفاعی و امنیتی کشور دستور داد تا با تمام نیرو علیه هرنوع حرکت مداخله گرانه پاکستان و نیرو های وابسته مبارزه کرده و آن را سرکوب نمایند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه شورای امنیت ملی به ریاست حامد کرزی رئیس قبل از ظهر روز یکشنبه (۱۹ اسد) در ارگ ریاست جمهوری برگزار گردید.

در این جلسه، وزرای بخش امنیتی گزارش های خویش را در مورد وضعیت عمومی امنیتی کشور به اعضای شورای امنیت ملی ارائه کردند.

مسوولین امنیتی از گسترش تحرکات نیروهای پاکستانی در آنسوی خط دیورند به جلسه معلومات دادند. 

براساس بیانیه ارگ ریاست جمهوری، با در نظرداشت افزایش مداخلات پاکستان در ولایت های مختلف کشور، جلسه شورای امنیت ملی گزارش های استخباراتی مبنی بر طرح حملات بر ولسوالی های ولایت ننگرهار را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

اخیراً پنج تن از اتباع پاکستانی که فعالیت های تخریبی طالبان در ولسوالی حصارک را رهبری می نمودند، با اسناد دست داشته شان توسط نیروهای امنیتی کشور دستگیر گردیدند.

شورای امنیت ملی به نیرو های دفاعی و امنیتی کشور اکیداً دستور داد تا با آمادگی کامل و با تمام نیرو هر نوع حرکت مداخله گرانه پاکستان و نیرو های وابسته به آن را سرکوب نمایند.

همچنین جلسه شورای امنیت ملی وضعیت عمومی امنیتی ولایت پروان را مورد بررسی قرارداده به وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی دستور داد تا در زمینه جمع آوری اسلحه از نزد افراد غیر مسئول در آن ولایت هر چه عاجل اقدام نمایند.

همچنان، دادستان کل کشور(لوی څارنوال) مؤظف شد تا پیرامون پیگیری قضایای مجرمین در ولایت پروان، اقدامات جدی را روی دست گیرد.

در ادامه جلسه، وضعیت عمومی امنیتی ولایت هرات مورد بحث قرار گرفت و برای اصلاحات امنیتی و اداری آن ولایت هدایات لازم صادر گردید.

همچنان، والی نورستان پیرامون وضعیت امنیتی آن ولایت به جلسه گزارش داده و خاطر نشان نمود که به استثنای ولسوالی های برگ متال و کامدیش، امنیت سایر مناطق نورستان رو به بهبود می باشند.

جلسه شورای امنیت ملی نظر به پیشنادات والی نورستان، به وزارت های دفاع ملی، امور داخله و اداره مستقل ارگان های محلی  دستور داد تا در مورد تطبیق پیشنهادات والی آن ولایت اقدام نمایند.

همچنین در این  جلسه والی خوست در مورد وضعیت مهاجرین وزیرستان شمالی پاکستان در ولایت خوست معلومات داد.

شورای امنیت ملی وزرای امور خارجه و امور مهاجرین و عودت کنندگان را موظف نمود تا با سفارت های کشور های خارجی مقیم افغانستان و سازمان های بین المللی کمک کننده برای جلب کمک و امداد رسانی آنها در تماس شوند.

همچنان در این جلسه فیصله گردید تا تحت رهبری معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان ترتیبات و آمادگی های لازم جهت رسیدگی به مشکلات مهاجرین در ولایت خوست صورت گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *