افغانستان از گزارش سازمان خبرنگاران بدون سرحد استقبال کرد

دولت افغانستان از گزارش سازمان خبرنگاران بدون سرحد استقبال کرد و براساس این گزارش اقدامات دولت افغانستان در فراهم سازی مصئونیت برای خبرنگاران قابل ستایش است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان خبرنگاران بدون سرحد امروز چهارشنبه گزارش سال ۲۰۱۷ خویش را منتشر کرد و در این گزارش افغانستان جایگاه ۱۲۰ را بدست آورده است.

همچنان در گزارش آمده است که افغانستان یگانه کشوری است که کمیته مصؤنیت خبرنگاران را ایجاد نموده است. در ضمن، این سازمان از اقدامات دولت جمهوری اسلامی افغانستان در راستای فراهم نمودن مصؤنیت برای خبرنگاران ستایش نموده است.

در این گزارش تاکید شده که باوجود افزایش تهدید های امنیتی ناشی از فعالیت های طالبان و داعش، دولت افغانستان تلاش ورزیده تا خبرنگاران را محافظت نماید.

در همین حال دولت جمهوری اسلامی افغانستان این گزارش سازمان خبرنگاران بدون سرحد را مطالعه نموده و از موارد فوق که در این گزارش یادآوری شده، ستایش می نماید. دولت افغانستان در تلاش است تا با اقدامات مؤثر جایگاه بهتر را در رده بندی این سازمان بدست بیاورد.

براساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، دولت جمهوری اسلامی افغانستان متعهد به آزادی بیان و رسانه های آزاد بوده و اقدامات اخیر حکومت در راستای اطلاع رسانی نشان دهنده تحقق این تعهد می باشد.

باوجود نا امنی ها و تهدید های امنیتی در کشور، دولت افغانستان سعی ورزیده تا مشترکاً در همکاری با نهاد های خبرنگاران اقدامات جدی را برای مصؤنیت بهتر خبرنگاران بدست بگیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *