افغانستان، سفیر امریکا را در کابل احضار کرد

افغانستان، سفیر امریکا را به دلیل اظهارات جیمز دوبینس، نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان و پاکستان احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامدکرزی، رئیس جمهور کشورمان از جیمز کانینگهام، سفیر امریکا در کابل خواست تا مراتب ناخرسندی وی را از این اظهارات به واشنگتن منتقل کند، جیمز دوبینس در اظهاراتی از خشونت طالبان در افغانستان به عنوان ” جنگی داخلی” نام برده بود.

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان ۵ سپتمبر در گفت و گویی گفته بود: البته در حال حاضر شاهد جنگی داخلی در افغانستان هستیم، سوالی که مطرح میشود این است که آیا آن شدت خواهد یافت؟

دوبینس همچنین روز سه شنبه گفت، واشنگتن پس از سال ۲۰۱۴ میلادی تمامی نیروهایش را از افغانستان خارج نخواهد کرد، نماینده ویژه امریکا درامور افغانستان و پاکستان خاطر نشان کرد : ما درباره گزینه صفر حرف می‌زنیم، آن گزینه مورد نظر امریکا نیست.

دوبینس گفت وی انتظار دارد چند هزار نیروی امریکایی و چندین هزار نیروی غیر امریکایی ناتو در سال ۲۰۱۵ و پس از آن در افغانستان حضور داشته باشند، افزایش تلفات نظامیان در کشور، خشم گسترده مردم در امریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو و در نتیجه کاهش حمایت‌های عمومی از جنگ در کشور را موجب شده است.

بنا بر آمار تارنمای icasualties.org, منتشر کرد، از زمان شروع جنگ تحت امر امریکا در کشور در سال ۲۰۰۱ میلادی، تاکنون ۲۲۷۱ سرباز امریکایی کشته شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *