افشای بازجویی و شکنجه در یک مرکزسری در خاک امریکا

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که پولیس شیکاگو از یک ساختمان برای بازداشت و شکنجه مظنونان تروریستی استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت که این مجتمع ساختمانی در شهر نیویارک تبدیل به مرکز فعالیت پولیس مخفی امریکا برای اقداماتی همچون بازجویی از متهمان به فعالیت های تروریستی شده بود.

در این ساختمان که مانند مراکز سیاه “سیا” در برخی کشورهای اروپایی، مورد استفاده دستگاه های امنیتی امریکا بود، افرادی که گاه سن آنان فقط به پانزده سال می رسید، ساعت ها بدون هیچ حکم قضایی بازداشت می شدند. دست و پاهای آنان بسته می شد، مورد ضرب و شتم نیروهای پولیس قرار می گرفتند و از دسترسی دادستان ها به داخل این ساختمان نیز جلوگیری می شد. مشخصات این ساختمان نیز از مرکز اطلاعات عمومی حذف شده بود.

پولیس شیکاگو با رد این اتهام ها روزنامه انگلیسی، اعلام کرده است این ساختمان به هیچ وجه مرکزی سری و امنیتی نیست و همه اسناد آن نیز در دسترس است. همچنین بنا به ادعای پولیس، هیچ اقدامی برای نقض حقوق بازداشت شدگان صورت نگرفته است.

منتقدان با اشاره به اینکه می توان موارد مشابه زیادی را در سراسر امریکا نشان داد که مشخصاتی اینچنینی دارند، افزایش چنین ساختمان هایی را نشان از افزایش میل به نظامی گرایی در پوکنلیس امریکا می دانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *