افشاگری حکمتیار در مورد مبارزات انتخاباتی

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از کارکرد کمیسیون انتخابات می گوید که یکی از نامزدان برای مبارزات انتخاباتی اش ده ها میلیون دالر مصرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گلبدین حکمتیار در نشست خبری امروز (۲۸میزان) اظهار داشت که کارکرد کمیسیون انتخابات به دلیل بی برنامگی، دخالت دیپلومات های خارجی و وجود بیش از یک میلیون رای بدون بایومتریک مورد انتقاد است.

وی اظهار داشت که تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی انتخابات خوب است؛ اما مردم باید به صورت جدی این روند را مورد بررسی قرار دهند و نسبت به نتیجه آن بی تفاوت نباشند.

در عین حال، حکمتیار بدون آنکه از نامزد و فرد خاصی نام ببرد، تصریح کرد که یکی از دسته‌ های انتخاباتی برای مبارزات اش در حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون دالر مصرف کرده است.

به نوعی این نامزد انتخابات ریاست جمهور گفت که موجودیت نزدیک به یک میلیون رای بدون بایومتریک به همین مسئله (مصرف پول هنفگت) ارتباط دارد و کمیسیون انتخابات باید در قبال آن پاسخگو باشد.

حکمتیار رفت و آمد و حضور دیپلومات های کشورهای خارجی به کمیسیون مستقل انتخابات را نوعی مداخله در امورات این نهاد عنوان کرد.

افشاگری و نگرانی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در حالی بیان می شود که اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود که روز گذشته (۲۷میزان) اعلام شود، بنا به دلایلی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به تاخیر افتاد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *