افزایش خودکشی در یونان بین سال های ۲۰۰۷ -۲۰۱۱

داده‌های رسمی حاکی از این است که میزان خودکشی در بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱، در یونان ۴۳درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، موسسه ال‌استیت مرکز خودگردان آماری یونان، گفته است که در سال ۲۰۰۱، نرخ خودکشی در یونان در مقایسه با سال پیش از آن ۲۶.۵ درصد افزایش یافته است و در مقایسه با سال ۲۰۰۷، یعنی پیش از آغاز بحران اقتصادی در این کشور۴۳ درصد افزایش داشته است.

این موسسه می‌گوید که در سال ۲۰۰۷، ۳۲۸ مورد خودکشی گزارش شده بود، در سال ۲۰۰۸، ۳۷۳ مورد و در سال ۲۰۰۹، ۳۹۱ مورد بوده است، در سال ۲۰۱۰ میزان خودکشی اندکی کاهش یافته و به ۳۷۷ مورد رسید ولی در سال ۲۰۱۱ به ۴۷۷ مورد رسید.

براساس آمار کلیماکا که یک سازمان غیردولتی است، تعداد کسانی که در این کشور، جان خود را می‌گیرند، در واقع بسیار بیشتر است، چرا که بسیاری از موراد، این خودکشی‌ها ثبت نمی‌شود.

براساس گزارش این سازمان غیردولتی، منطقه‌ای که بیشترین خودکشی در آن صورت می‌گیرد، منطقه کرت است که در سال ۲۰۰۷، ۳۷ مورد خودکشی در آن صورت گرفت، یونان از اوایل سال ۲۰۰۸، به دلیل سوء مدیریت مالی با رکود شدید اقتصادی مواجه شد که ناشی از افزایش میزان مالیات و کاهش هزینه‌ها بود.

این کشور، شاهد سه سال ریاضت اقتصادی تحمیل شده بر دولت به منظور جلب موافقت برای دریافت بسته نجات از اعتباردهندگان بین‌المللی است که شامل بانک مرکزی اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و کمیسیون اروپا می‌شود.

نرخ بیکاری در یونان نیز بیش از دو برابر میانگین ۱۲.۱ درصد در منطقه یورو است، در حال حاضر از هر چهار یونانی، یک نفر بیکار است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *