افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان ” یوناما” از افزایش ۴۶ درصدی آمار تلفات غیر نظامیان در اثر انفجارها و حملات انتحاری در جریان ۹ ماه اخیر خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گزارش یوناما به تازه گی نشر شده که بر اساس آن، آمار تلفات غیر نظامیان در ۹ ماه سال روان میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که نیمی از تلفات افراد ملکی در ۹ ماه سال روان در نتیجه مواد انفجاری جاسازی شده و حملات انتحاری بوده است.

یوناما با اشاره به حملات تروریستی وزرشگاه میوند، مرکز آموزشی موعود، مرکز توزیع شناس‌نامه در غرب کابل، حمله انتحاری بر مرکز آموزش قابلگی و تماشاچیان کرکت در ننگرهار، تلفات کارمندان بخش صحی و خبرنگاران را به عنوان هدف اصلی رویداد های ذکر شده بیان کرده است.

تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان با اشاره به حملات تروریستی که هدف اصلی آن غیر نظامیان بوده است گفت که هدف قرار دادن افراد ملکی جنایت جنگی و نقض جدی قوانین بین المللی حقوق بشری است.

این درحالی است که در ماه های اخیر حملات انتحاری و انفجاری در کشور نگرانی های زیادی در بین مردم افغانستان ایجاد کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *