افزایش۲۰درصدی خشونت علیه زنان در نیمروز

خشونت علیه زنان درولایت نیمروزنسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آمنه حکیمی رئیس امورزنان ولایت نیمروز گفته است که قضایای ثبت شده نزد اداره آنان نشان میدهد که خشونت ها علیه زنان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی میگوید: درشش ماه گذشته ۸۰ مورد خشونت علیه زنان در ولایت نیمروز ثبت شده است که این رقم درسال گذشته ۶۰ مورد ثبت شده بود.

درهمین حال مسئولان امورزنان نیمروز، بیسوادی، نبود معلومات از احکام اسلامی در خانواده ها ، ضعف اقتصادی، اعتیاد به مواد مخدر را ازجمله بزرگترین عوامل افزایش آمارخشونت ها علیه زنان در نیمروز می خوانند.

مسئولان از افزایش ۲۰ درصدی خشونت علیه خانم ها در ولایت نیمروز در حالی خبر میدهند که به گفته آنان آمارخود سوزی و خودکشی زنان طی امسال کاهش قابل ملاحظه ی داشته است.

این درحالیست که شماری ازکارشناسان به این باورهستند که موسسات مدافع حقوق زنان ازجمله ریاست زنان نتوانسته اند به درستی در راستایی کاهش خشونت علیه زنان فعالیت کنند و اکثریت فعالیت های شان جنبه ی سمبولیک ونمادین داشته است.

آنان میگویند: ریاست زنان ولایت نیمروز، نیز مانند سایرنهادهای زنانه، ازلحاظ بودجه و تخصص توانایی لازم را برای کنترول اوضاع ندارند.

برخی ازمردم بر این اعتقاد اند که با وجود سرازیرشدن مبالغ هنگفت پول ازجامعه جهانی و ایجاد صدها نهاد مدافع حقوق زنان به شمول بخش دولتی آن اما بعدازگذشت ۱۲ سال دیده میشود هنوز هم زنان درافغانستان به صورت گسترده مورد خشونت قرارگرفته، وجایگاه اسلامی و دینی شان را درجامعه پیدانکرده اند.

همواره نهادهای ملی و بین المللی مدافع حقوق زنان، ازافزایش موارد خشونت علیه زنان ، درافغانستان ابرازنگرانی کرده اند ، اما دیده میشود که هنوز کمترین کاری دراین بخش ازسوی این نهاد های صورت گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *