اعلام نتایج انتخابات به دو روز دیگر به تاخیر افتاد

کمیسیون انتخابات اعلام کرد که نتایج انتخابات که قرار بود امروز پنجشنبه چهارم ثور اعلام شود با دو روز تاخیر اعلام می شود.

کمیسیون انتخابات با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه اعلام می شود و روز پنجشنبه بخش سوم نتایج درصدی را در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان ۱۶ حمل ۹۳ با مشارکت حدود هفت میلیون نفر از ۱۲ میلیون واجد شرایط برگزار شد.

براساس مقررات کمیسیون مستقل انتخابات، با اعلام نتایج، ۲۰ روز برای شکایات نامزدها و رسیدگی به این شکایات، فرصت وجود دارد و نتایج قطعی انتخابات ۲۴ ثور اعلام خواهد شد.

تاکنون نتایج نزدیک به ۵۰ درصد آرا شمارش شده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است که براساس آن عبدالله عبدالله وزیر خارجه پیشین با کسب ۴۴.۴ درصد پیشتاز است و پس از آن اشرف غنی احمدزی وزیر پیشین مالیه این کشور با کسب ۳۳.۲ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی که در این انتخابات از رقبای خود پیشی گرفته و آرای بیشتر را بدست آورده اند از کمیسیون انتخابات خواسته اند در شمارش آرا، بیش از پیش شفاف باشند.

کمیسیون انتخابات افغانستان گفته است که تاخیر در اعلام نتایج به معنی رسیدگی دقیق تر و حفظ امانت داری آرای مردم است.

گمانه زنی ها برای دور دوم انتخابات در افغانستان بیشتر شده است اما کمیسیون انتخابات از تمام مقامات خارجی و داخلی خواسته است که از هرگونه پیش داوری در رابطه به نتایج انتخابات خود داری کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *