اعلام آمادگی امریکا برای همکاری با مصر

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، روز چهارشنبه، ۴-۶-۲۰۱۴ اعلام کرد برای همکاری با عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور منتخب مصر آماده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به دنبال برکناری محمد مرسی رئیس جمهور وابسته به گروه اخوان المسلمین توسط ارتش مصر در تاریخ ۳ جولای، که پس از تظاهرات گسترده مردم در در ۳۰ جون سال گذشته صورت گرفت، روابط میان واشنگتن و قاهره رو به سردی گذاشت.

پس از سرنگونی مرسی، ایالات متحده امریکا تهدید که اگر روند دمکراتیک و برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری به مصر باز نگردد، کمک های نظامی را به این کشور قطع خواهد کرد.

کارشناسان سیاسی امور جهان عرب می گویند اکنون که انتخابات آزاد در مصر با نظارت سازمانهای حقوقی و قانونی بین المللی و برخی کشورهای غربی برگزار شده است، به نظر می رسد که ایالات متحده امریکا دیدگاه خود را نسبت به حکومت جدید مصر تغییر داده است.

گفتنی است که کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر روز گذشته اعلام کرد، عبد الفتاح السیسی با کسب بیش از ۹۶ درصد، از آراء رای دهندگان، برنده انتخابات است.

سیسی پس از اعلام پیروزیش روز سه شنبه طی پیامی کوتاه ضمن تشکر از مردم مصر گفت :”با همه مصری ها همکاری خواهد کرد و برای دستیابی به کرامت، آزادی و عدالت اجتماعی برای مردم کشورش تلاش خواهد کرد”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *