اعلامیه شورای عالی صلح در مورد مذاکرات با حزب اسلامی

شورای عالی صلح جمهوری اسلامی افغانستان با اشاره به چگونگی مذاکرات با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار اعلامیه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اعلامیه آمده است آنچه ملت شریف افغانستان درجریان است، روند مذاکرات با هیئت حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار از مدتی بدینسو از جانب شورای عالی صلح به پیش برده میشود.

در اعلامیه تاکید شده که روی توافقنامه میان هیئت مذاکره کننده و شورای عالی صلح بعد از مذاکرات، بحث ها و تبادل نظریات طولانی توافق به میان آمده، اما نسبت به عوامل تخنیکی ناشی از تعطیلات ایام خجسته عید سعید اضحی امضای نهایی آن به تعویق افتاده است.

شورای عالی صلح افزوده است که ناگفته نباید گذاشت که برخالف شایعات مطبوعاتی و آنچه در شبکه های اجتماعی به نشر رسیده است، رهبری حکومت وحدت ملی به شمول مقام عالی ریاست جمهوری و ریاست اجرایی از این مذاکرات به رهبری شورای عالی صلح حمایت نموده و نهایی سازی این توافقنامه را یک گام مثبت به سوی صلح و ثبات در کشور تلقی مینمایند.

رهبری شورای عالی صلح از موقف رئیس جمهوری اسلامی افغانستان مبنی بر تسریع روند صلح حمایت نموده و برای استقرار صلح عادلانه و پایدار که از اهداف دایمی دولت، شورای عالی صلح و آرزوی دیرینه ملت و مردم افغانستان می باشد، تلاش های خستگی ناپذیر خویش را ادامه خواهد داد.

در اعلامیه افزوده شده که مسایل غیر معقول و آنچه به زیان منافع ملی کشور باشد قابل قبول نبوده و به هیچکس اجازه داده نمیشود تا منافع علیای کشور را قربانی اینگونه مسایل سازد.

به گفته مقامات شورای عالی صلح، پروسه صلح و مذاکرات یک پروسه مغلق و پیچیده بوده و مستلزم ایجاد یک اجماع ملی میباشد، لذا باید در زمینه تحمل و صبر پیشه کرده و از پیش داوری های قبل از وقت که باعث ایجاد شکوک و شبهات میگردد اجتناب ورزید.

شورای عالی صلح یکبار دیگر از تمام مخالفین مسلح میخواهد که داعیه اسلامی و ملی شورای عالی صلح و دولت جمهوری اسلامی افغانستان را لبیک گفته و به روند گفتگوهای مستقیم بپیوندند تا از جنگ و خونریزی جلوگیری بعمل آمده و از این بیشتر مردم بی دفاع کشور متضرر نگردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *