اعلامیه ایتلاف بزرگ ملی افغانستان به مناسبت پایان مهلت دو هفته ای به حکومت وحدت ملی

بنام خداوند بزرگ
ایتلاف بزرگ ملی افغانستان با تشریک مساعی احزاب و جریان‌های تأثیر گزار ملی برای جلو گیری از بحران و بر گزاری انتخابات عادلانه و شفاف، طرح اصلاحی را که شامل بایومتریک رای دهندگان در روز انتخابات و عملی نمودن سیستم ام دی آر و نظارت احزاب و جریان‌های سیاسی از روند انتخابات بود، و این موضوع در زمستان سال گذشته برای حکومت و کمیسیون انتخابات ارایه شده بود و اخیراً ائتلاف بزرگ ملی جهت تحقق این طرح دو هفته به حکومت فرصت داده بود.

اما حکومت و کمیسیون انتخابات هرگز به خواست‌های بر حق ائتلاف بزرگ ملی، احزاب و جریان‌های سیاسی توجه نکردند و از سوی هم جامعه جهانی نیز با مسله انتخابات با بی‌اعتنایی و بی‌توجهی بر خورد کرد.

و حال کمیسیون انتخابات با سپری شدن مدت تعین شده، با همان ساز کارهای تقلب گرایانه، برگه‌های رای‌دهی را به چاپ فرستاده و از تمکین به برگزاری انتخابات سالم سر باز زده است. هر چند ما میدانیم که بقای سیاسی تیم حاکم در لاک تقلب و مهندسی انتخابات نهفته است، اما نباید برای بقای ذلت بار در قدرت، دموکراسی را ترور و مردم سالاری را دفن کرد.

بی‌گمان برگزاری انتخابات با ثبت نام‌های پر از تقلب و سیستم بحران زا و متروک و عدم نظارت احزاب از روند انتخابات افغانستان را به لبه تباهی سوق داده و در آن صورت مدیریت بحران بر آمده از تقلب ، از توان همه طرف ها بیرون خواهد شد.

و با کمال تأسف در تاریخ ۳ سنبله ۱۳۹۷ حوالی ساعت ۳:۳۰ نصف شب گارنیزیون و نیروهای امنیتی، هجوم گسترده و ظالمانه را بالای خیمه های تحصن معترضان آغاز کردند و اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز را با بیرحمی تمام بر هم زدند و خسارات زیادی را به مردم وارد کردند. ائتلاف بزرگ ملی حمله ظالمانه و ضد دموکراتیک دیشب را به شدت محکوم می‌نماید و خواهان تعقیب و مجازات عاملان این قضیه می‌باشد.

بنآ ائتلاف بزرگ ملی افغانستان بر علاوه حمایت از اعلامیه احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های تأثر گزار ملی در رابطه به انتخابات پارلمانی، بالای مواضع قبلی خود تاکید کرده و با تحرکات و اقدامات حق طلبانه و نافرمانی‌های مدنی دروازه‌های تقلب را بسته و مانع حاکم شدن تقلب بر سرنوشت مردم افغانستان خواهد شد و اجازه بازی به حیات سیاسی ملت افغانستان رابه تیم حاکم نخواهد داد.
قابل تذکر است، ایتلاف بزرگ ملی با تشریک مساعی دیگر احزاب و جریان‌های سیاسی‌، سر از تاریخ سوم سنبله ۱۳۹۷ در مرکز ولایات کشور نا فرمانی‌های مدنی را شروع و برای دفاع از حیات سیاسی افغانستان در کنار ملت، با عزم راسخ ایستاده و از هر گونه تلاش جهت جلوگیری از مهندسی انتخابات برنامه ریزی شده و مدون دریغ نخواهد کرد.
ومن الله توفیق
ایتلاف بزرگ ملی افغانستان

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *