اعضای جدید کمیسیون انتخابات سوگند یاد کرد

اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات قبل از ظهر امروز مراسم سوگند وفاداری (تحلیف) را در حضور حامد کرزی رئیس جمهوری کشور، بجا آوردند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، این مراسم در ارگ ریاست جمهوری با حضور عبدالرووف ابراهیمی رئیس مجلس، پوهاند عبدالسلام عظیمی قاضی القضات و سرپرست دادگاه عالی (ستره محکمه) و همچنان رئیس و اعضای اسبق کمیسیون مستقل انتخابات برگزار شد.

داکتر محمد یوسف نورستانی، عبدالرحمن هوتکی، عزیز بختیاری، سریر احمد برمک، سلیمان حامد، حسین گرزیوانی، لیلا احراری، گلالی اچکزی و شریفه زرمتی از اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات هستند.

این اعضا مطابق قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی توسط رئیس جمهور بحیث کمیشنران جدید کمیسیون مستقل انتخابات تعیین گردیده و مراسم سوگند وفاداری را یاد کردند.

آنان سوگند یاد کردند که وظایف محوله شانرا بحیث اعضای کمیسیون مستقل انتخابات با صداقت، ایمانداری، استقلال و بی طرفی کامل و غیر جانبدارانه مطابق احکام قانون اساسی و سایر قوانین افغانستان، انجام میدهند.

پس از مراسم سوگند، رئیس جمهوری کشور ضمن اینکه از کارکردها و فعالیت های رئیس و اعضای اسبق کمیسیون مستقل انتخابات قدردانی کرد، برای اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات وظایف شانرا تبریک گفته، به آنان در امور کاری شان آرزوی موفقیت نمود.

رئیس جمهور، به اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات گفت که شما مسئولیت بزرگ ملی را که برای تقویت دموکراسی که در کشور خیلی مهم است، به عهده دارید.

وی خاطر نشان ساخت که کمیسیون جدید با خاطر آسوده و آزادی تمام کار خود را به پیش ببرند، زیرا نه وی و نه حکومت در امور کاری آنها در گذشته مداخله کرده اند و نه در آینده مداخله خواهند نمود.

رئیس جمهور تاکید کرد که خارجی ها  نباید به هیچ صورت در امور کمیسیون مستقل انتخابات مداخله نمایند.

حامد کرزی در این مراسم به اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات گفت که شما می توانید وظایف تانرا با آزادی و اطمینان کامل مطابق قانون اساسی در راستای خدمتگذاری به مردم افغانستان به پیش ببرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *