اعتراف سربازان انگلیسی به کشتن کودکان و نوجوانان افغان

شماری از نظامیان انگلیسی به کشتن کودکان و نوجوانان افغانستانی و عراقی در زمان جنگ اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سایت خبری «میدل ایست آی» آورده است که برخی از نظامیان انگلیسی در مصاحبه ای تازه گفته اند زمانی که در افغانستان و عراق مصروف وظیفه بودند با شلیک به کودکان و نوجوانان افغانستانی و عراقی سبب کشته شدن آنها شده اند.

آنها در جریان این مصاحبه اعتراف کرده اند زمانیکه در افغانستان بودند به آنها اجازه شلیک به افراد دارای موبایل همراه، بیل و وسایل دیگر یا هم افراد مشکوک داده شده بود و آنها قدرت تفکیک میان افراد بی گناه و مشکوک را نداشتند.

ضمن این گفته اند که در جریان بازجویی از ساکنان منطقه در چندین مورد به سوی نوجوانان در این کشور شلیک کرده و آنها را کشته اند.

یکی از افسران نیروهای دریایی انگلیس که هویت اش مشخص نیست گفته است «من بارها شاهد کشته شدن پیرمردان و نوجوانان در افغانستان بوده ام حتی یکبار یکی از افسرانم به پسر هشت ساله ای در مقابل چشمان پدرش که جسد پسر دیگرش را دفن می کرد، شلیک کرد و جانش را گرفت؛ و ما هیچ گاه چنین بی قانونی را ندیده بودیم.»

این در حالی است که انگلستان در زمان آمدن امریکا، شماری از نظامیانش را برای همکاری با نظامیان امریکایی به افغانستان و عراق فرستاد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *