اعتراض مهندسان هرات به ناامنی های اخیر در این ولایت

ده ها تن از مهندسان هراتی در یک تجمع اعتراضی وسیع در مرکز این ولایت، خواهان توجه جدی دولت به امنیت هرات شدند.

آنان میگویند در این اواخر کارمندان شرکت ها و ادارات عمرانی دولتی و غیر دولتی به شدت در خطر مرگ قرار دارند و همه روزه تهدیدهای زیادی از سوی افراد مسلح ناشناس دامنگیر آنان است.

این تجمع اعتراضی حوالی صبح امروز در مقابل ساختمان ولایت هرات آغاز یافت.

افراد اعتراض کننده میگویند: دولت به طور کامل در بخش امنیت بی کفایتی نشان داده و زندگی را برای باشندگان هرات سخت تر کرده است.

به گفته ی این مهندسان در طی یک ماه گذشته در رویدادهای گوناگون، شمار زیادی از انجینیران عمرانی هرات از سوی طالبان کشته شده اند و شمار زیادی از آنان مورد تهدید قرار دارند.

این مهندسان افزودند اگر در زودترین فرصت وضعیت امنیتی هرات بهبود پیدا نکند؛ دامنه ی این اعتراضات وسعت بیشتری را در برخواهد گرفت.

به گفته ی آنان روند نا امنی های هرات در این اواخر تاثیرات زیادی را در شهرسازی و آبادانی این ولایت بر جای گذاشته و مسبب اصلی این قضیه دولت و ارگانهای امنیتی میباشند.

از سویی دیگر سید فضل الله وحیدی، والی هرات میگوید: اعتراضات مردم هرات قابل درک است و در این زمینه از روزهای گذشته تدابیر ویژه ای از سوی ارگانهای امنیتی هرات روی دست گرفته شده است.

او گفت: در ظرف چند روز آینده گزارشی تکمیلی از اقدامات دستگاههای امنیتی قرار است که در دسترس ولایت قرار گیرد.

به گفته ی وی با همکاری مردم و ارگانهای امنیتی در آینده ی نزدیک تحول عمده ای در امنیت هرات پدیدار خواهد شد.

گفتنی است که این تجمع اعتراضی به مدت ۳ ساعت ادامه داشت.

قابل یادآوریست که این اعتراضات پس از آن شکل گرفت که چند روز قبل، ۶ تن از مهندسان مربوط به ریاست انکشاف و دهات ولایت هرات که به قصد بازرسی به ولسوالی گلران این ولایت سفر کرده بودند؛ از سوی طالبان مسلح ربوده و پس از چند ساعت تیرباران شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *