اعتراض مردم غور به صورت «مشروط» پایان یافت

معترضین و دادخواهان ولایت غور می گویند که به اعتراضات اخیر و بستن دروازه اداره های دولتی در این ولایت تا زمان توشیح سند بودجه سال مالی ۱۳۹۹ از سوی رئیس جمهور، پایان داده اند.

نثاراحمد کوهین، سخنگوی جنبش «راه و روشنی» در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که صبح امروز (۱۲دلو) به مظاهرات شان به صورت مشروط پایان داده اند.

وی اظهار داشت که بعد از صحبت با هیئت تعیین شده از سوی حکومت با اشتراک نمایندگان غور در مجلس نمایندگان، وعده داده شد که ۴۰ کیلومتر سرک درجه اول و برقی سولری با ظرفیت ۵میگاوات برای غور تامین شود.

کوهین تاکید کرد که در پاسخ به این تعهد دولت، به اعتراض شان پایان داده، دروازه اداره های دولتی را باز کرده و خیمه تحصن شان را از پیش روی دروازه ولایت به دفتر رسمی انتقال داده اند.

سخنگوی جنبش «راه روشنی» افزود که تا زمان توشیح سند بودجه از سوی رئیس جمهور به اعتراض شان پایان داده اند و در صورتی که وعده های داده شده در آن زمان عملی نشد، دوباره دروازه ادارات دولتی را قفل کرده و اعتراض شان از سر می گیرند.

وی اظهار داشت که بارها و بارها مورد «فریب» وعده های حکومت و رهبران آن قرار گرفته اند و این بار مورد فریب قرار نخواهند گرفت.

گفتنی است که دولت حدود هفت سال پیش ساخت سد «پوزه لیچ» را در حومه شهر فیروزکوه آغاز کرد؛ اما این سد که قدرت تولید حدود چهار مگا وات برق را خواهد داشت، هنوز تکمیل نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *