اظهار امیدواری نامزدان از افشاگری رئیس پیشین کمیسیون شکایات انتخاباتی

شماری از نامزدان معترض به ویژه در حوزه پایتخت، امید دارند که افشاگری های تازه رئیس پیشین کمیسیون شکایات انتخاباتی، در روند بازشماری آرا تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حدود سه روز پیش عبدالعزیز آریایی، رئیس پیشین کمیسیون شکایت های انتخاباتی، از مداخله آشکار رئیس جمهور در امورات انتخابات پرده برداشت.

وی به جلسه ای اشاره کرد که رئیس جمهور نسبت به فردی به نام «کتوازی» واکنش نشان داده و گفته است در صورت نبود وی، کارمندان کمیسیون شکایات انتخاباتی برکنار می شوند.

برکناری کارمندان و رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی دیری نگذشت و این امر افتاد و در کنار آن، رئیس و اعضای کمیسیون انتخابات نیز برکنار شدند.

به این حال، شماری از نامزدان معترض از ولایت کابل، افشاگری عبدالعزیز آریایی را «دیر؛ اما تاثیرگذار» می دانند.

نورالرحمان اخلاقی، یکتن از نامزدان معترض در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت «اگر در موقع اش افشا می شد، تاثیر بیشتر داشت و جلوی مداخله ها گرفته می شد؛ اما حالا هم خوب است، حداقل فرصت هست.»

به گفته وی، در جریان روند انتخابات پیوسته بر مداخله دولت تاکید و گفته شده بود که دفاتری در شش درک و وزیر اکبرخان هستند که پیوسته برای دولت در انتخابات کار میکنند.

اخلاقی اظهار داشت که ویدیوهایی هم از مداخله دولت به نشر رسید؛ اما متاسفانه جدی گرفته نشد و مورد بررسی قرار نگرفت؛ اما حالا هم یک فرصت است و میتواند در حوزه های باقی مانده کمیسیون انتخابات به ویژه کمیسیون شکایات انتخاباتی این مسئله را دنبال کنند.

این نامزد معترض در جواب سوالی مبنی بر اینکه افشاگری های تازه در روند نتایج نهایی کابل تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ گفت: «دیده شود به اساس اطلاعاتی که ما داریم چه برخوردی می شود و در مورد کابل اطمینان داده که یک ارزیابی دقیق انجام می شود».

وی تاکید کرد که نامزدان معترض هنوز هم روی خواست های شان تاکید دارند و نتیجه این انتخابات برای شان قابل قبول نیست و باید شفافیت تامین شود.

اخلاقی اظهار امیدواری کرد که افشاگری های تازه در انتخابات ریاست جمهوری یک درس و دست حکومت در این پروسه کوتاه شود.

این در حالی است که ارگ ریاست جمهوری نیز در همان روزهای نشر افشاگری رئیس پیشین کمیسیون شکایات انتخاباتی، این اظهارات را رد کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *