اظهارات ضد و نقیض از اسارت ۱۰۰ سرباز پولیس در بادغیس

با آنکه اعضای شورای ولایتی بادغیس و منابع مردمی از اسارت ۱۰۰ تن از نیروهای پولیس سرحدی در ولسوالی بالامرغاب این ولایت خبر می دهند؛ اما مقام های محلی این گفته ها را تائید نمی کنند.

عبدالعزیز بیگ عضو شورای ولایتی بادغیس در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه بیان داشت که از مجموع ۱۵۰ تن از نیروهای پولیس مرزی در منطقه «موریچاق» ولسوالی بالامرغاب، ۱۰۰ تن آنان به طالبان مسلح تسلیم شده و ۵۰ تن دیگرشان پیش سیم های خاردار مرز ترکمنستان گیر مانده اند.

او افزود که اکنون نیروهای امنیتی بیشتری در مرکز ولسوالی جابجا شده اند و تلاش ها برای بیرون کردن سربازان از محاصره طالبان جریان دارد.

بیگ، همچنان اظهار داشت که کنترول ولسوالی های این ولایت بدون مراکزشان در دست طالبان مسلح است و این گروه با استفاده از سپر انسانی؛ مانع پیشروی عملیات نیروهای امنیتی می شوند.

اما مقام های محلی این گفته ها را رد می کنند.

جمشید شهابی سخنگوی والی بادغیس در گفتگو با خاورمیانه خبر تسلیم شدن نیروهای مرزی به طالبان مسلح را بی اساس خواند و گفت که شماری از این نیروها در مرز ترکمنستان حضور دارند.

شهابی افزود که نیروهای کماندو به ولسوالی بالامرغاب رسیده و فرمانده لوای سه و فرمانده پولیس این ولایت نیز در این ولسوالی جابجا شده اند.

به گفته وی، مقامات در تلاش اند تا با همکاری وزارت خارجه، نیروهای سرحدی را از طریق ترکمنستان نجات دهند.

طبق گفته های سخنگوی والی بادغیس، شماری از نیروهای مرزی که تعدادشان به ۱۰۰ تن می رسد با پا درمیانی ریش سفیدان به خانه های شان برگردانده شده اند؛ وی نگفت که این سربازان اسیر شده بودند یا خیر؟

این در حالی است که طالبان مسلح از ده روز بدینسو به صورت تهاجمی بر ولسوالی بالامرغاب حمله کرده اند و کنترول چندین قریه این ولسوالی را در دست دارند.

طالبان مسلح نیز اسارت شماری از نیروهای امنیتی در ولسوالی بالامرغاب را تائید کرده اند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *