اظهارات جان کری درباره انتخابات افغانستان

جان کری وزیر امورخارجه امریکا انتخابات افغانستان را مهم و سرنوشت ساز توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از  پایگاه رسمی وزارت امورخارجه امریکا، جان کری در سخنانی درباره انتخابات افغانستان گفت: برهه کنونی، لحظه ای مهم و سرنوشت ساز برای مردم افغانستان پس از یک دهه جنگ و فداکاری است.

جان کری میگوید: حضور میلیونها زن و مرد افغان در پای صندوقهای رای در شانزدهم حمل برای انتخاب رئیس جمهور جدید کشورشان، نشانه نخستین انتقال دموکراتیک قدرت در این کشور است.

کری تاکید میکند، ایالات متحده با افتخار از نهادهای امنیتی و انتخاباتی افغانستان حمایت کرده است، اما نباید اشتباه کرد این مرحله، مرحله ای حساس برای افغانستان است، مردم افغانستان مصممند آینده ای دموکراتیک داشته باشند. انتقال مسالمت آمیز قدرت در افغانستان به اندازه پیشرفت محقق شده در یک دهه گذشته برای ایجاد افغانستانی قویتر و امنتر و شکوفاتر اهمیت دارد.

جان کری میگوید: این انتخابات می تواند از دستاوردهای امنیتی و توسعه ای افغانستان در دوازده سال گذشته محافظت کند، ایالات متحده حاضر است با رئیس جمهور آتی افغانستان همکاری کند و خواستار مشارکت پایدار با مردم افغانستان است بطوریکه این مشارکت همسو با منافع و ارزشهای دموکراتیک باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *