اطلاعات در مورد مصارف قوای امنیتی افغان افشا خواهد شد

ایالات متحده امریکا در نظر دارد که معلومات در باره مصارف نیروهای امنیتی افغانستان را افشا کند.

ایالات متحده امریکا در نظر دارد که اطلاعات در باره مصارف نیروهای امنیتی افغانستان را افشا کند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بیش از این وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اعلام کرده بود که باید مصارف نیروهای امنیتی افغانستان محرمانه باشد و هیچ نهادی از چگونگی مصارف نهاد های امنیتی افغان اطلاع نداشته باشند.
با این حال امریکا پس از شکایت اداره نظارت از مصارف بازسازی امریکا در افغانستان “سیگار” مبنی بر پنهانکاری ارتش امریکا در افغانستان، تصمیم گرفته که تمام مصارف که به نیروهای امنیتی افغان از جانب امریکا می شود، افشا کند.
ارتش امریکا خواسته بود جلب و جذب زنان در قوای امنیتی افغان و معاشات قوای افغان را محرم نگهدارد تا طالبان از افشای آن استفاده تکتیکی نکنند اما اداره سیگار این تلاش های ارتش را چالش بیهوده خوانده است.
سیگار، اردوی امریکا را متهم کرده است که مردم امریکا را از دانستن در مورد کامیابی یا ناکامی تلاش های امریکا برای بازسازی افغانستان، محروم ساخته است.
فرمانده ارشد نیروهای امریکایی در افغانستان که رهبری ماموریت حمایت قاطع را به عهده دارد گفته است، این معلومات باید به هدف حفاظت از نیروهای امنیتی افغان محرم نگهداشته می شد.
با این حال ماموریت حمایت قاطع به سیگار احوال داده است که اکثر این معلومات افشا شده و در حال حاضر مورد بررسی قرار دارد.
ایالات متحده طی ۱۳ سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده که از آن جمله ۶۵ میلیارد آن به نیروهای امنیتی بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *